Gå til innhold

hva ligger deres strømregninger på i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange kvm har dere? hvor mange mennesker er det som bor der? å er dere bevisst på strømforbruket. hvor mye ligger dere på annehver mnd i strømutgifter da?

vi bor på 70kvm. er veldig nøye på å skru av lys når vi ikke er i rommet. vasker bare fulle maskiner. å skrur ned varmen i gulvet (badet og stua) til 21 grader. så tar vi heller på oss tykke sokker..

men likevel så fikk vi regning på 3000kr for 2 mnd. har ikke lest av strøm måleren. vet ikke hvor mye det har å si..vi har bodd her siden august. å ikke lest av måleren siden hun som bodde her før flytta ut.

strømskapet står bak tv-benken som det står en svær tung tv på. så jeg får ikke flytta den.. så det blir liksom drøyd hele tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 1200 kr i måneden(strøm og nettleie). Har 125 kvm leilighet, 3 etasjer og varmepumpe. Vi er 3 personer.

Jeg leser av hver 3. måned, som er det vi gjør i vår kommune.

Om du ikke leser av, så blir forbruket stipulert etter tidligere forbruk i leiligheten. Altså; dere betaler utfra hva tidliger beboere har brukt. Annerledes blir det ikke før dere leser av. Så selv om dere sparer strøm, så vet ikke størmleverandøren dette før dere leser av. Har dere brukt mindre enn det som er stipulert, så får dere det igjen ved fratrekk i neste avregning:)

Skrevet

tusen takk :) da vet jeg at vi ikke er helt på jordet med stømforbruk hehe..

hun som bodde her før var nok ikke så nøye på det. hun fikk dekka av sossen.

Skrevet

Vi fikk regning nå for sept og okt.

Da hadde vi ikke begynt å bruke varme enda.

120 kvm leilighet som er veldig åpen. Kun panelovner/elektrisk oppvarming. Leser av strømmåler.

Kjører få og full maskiner med klær. Ingen trommel.

Vi fikk på 2300 nå sist.

Og da fryser jeg alltid inne. Masse ull på også ja.

Skrevet

ca 75 kvm. Får strømregning på under 300 kr i mnd. Før leste ikke vi heller av strømmen, og regninga var på over 1000 kr, den gikk betraktelig ned etter vi begynte å lese av den og byttet leverandør!

Nettleia kommer da i tillegg!

Skrevet

Nettleia vår er på over 900 bare den:(

Skrevet

Vi har leilighet på rundt 60 kvm,

og vi fikk på regning på ca 1400 nå. Det var for tre mnd

Skrevet

fikk skubba vekk den svære tv-benken å fikk lest av strøm-måleren. da krysser jeg armer og bein for at vi får igjen på neste regning :)

for det kan ikke stemme med 3000kr for to mnd når vi er to stykker som bruker så lite strøm på så liten plass.

oppdaga desuten masse ekstra bodplass :P hehe

Skrevet

vi betaler ikke nettleie. HI (14.50 er også meg)

Skrevet

Hvorfor betaler dere ikke nettleie?

Da vi flytta hadde vi fått strøm som ikke var til innkjøpspris en periode... da ble det dobbelt så dyrt som det skulle... :(

Skrevet

Enebolig på 140 kvm. Siste strømregningen vi fikk var for september og oktober og kom på litt over 1800 kr, nettleie og fastbeløp inkludert (de utgjør nesten mer enn det vi har brukt i strøm...). På de månedene brukte vi kun strøm på "vanlige" ting, pluss varmekabler på to bad. Prøver å fyre mest med ved, men har begynt å bruke litt elektrisk varme nå som det har blitt kaldere.

Skrevet

2000 kr for sept-okt (det er med nettleie og faste utgifter, som er over halve regningen)

Leiligheten er på rundt 75-80 kvm.

Skrevet

kan noen forklare hva nettleie er??

Skrevet

Vi er forresten 3 stykker og en firbent (15:01)

Skrevet

Enebolig ca 100kvm. Er veldig bevist på strømbruken, ikke lys på i rom vi ikke er. Fyrer med ved i stua og kjk. Ikke varme i gang og soverom. Varmekabler på badet og do. Vi har ca 10 000kr /året i strøm. Nå sist for tre mnd 1800kr hvorav 1200kr er nettleie... Jepp..

Skrevet

Nettleien skal gi nettselskapet/kraftselskapet inntekter til dekning av kostnadene ved transport av strøm

Skrevet

fant regninga nå (samboer som betaler) ser at nettleia er på 1266kr. så da blir kraft på 1700kr. syns likevel det var masse for bare 2 mnd. som vi har spart masse på strømmen..

men blir sikkert litt annerledes nå som jeg fikk lest av måleren.

HI

Skrevet

Vi he en eit hus på 300 kvadrat fordelt på to etasjar. Varmar opp berre 1 1/2. (har eiga leilegheit i resten.) Vi he varmepumpe og fyrer mykje og er 4 personer. får regning 1 gong i mnd da vi har strøm, internett, telefon og mobil med same levrandør. Regninga som skal betalast 4 desember var på 3200.

Kraft kr 1 469,11

Nettleige kr 891,00

Breibandsprodukt kr 502,52

Mobiltelefoni kr 349,51

Å betale kr 3 212,14

Var ca 600 kr dyrare enn andre mnd til no dette året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...