Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Jeg er høygravid, å har selvsagt fått en stor mage, ikke lagt seg så mye andre plasser heldigvis. Men hva får folk til å tenke at det helt i orden å si jeg er tjukk eller kalle meg tjukken? Bryr meg ikke vis det er typen eller venniner som sier det, for det er litt av vår intern humor.. Men blir litt irretert når andre folk sier det, f.eks svigers å andre godt voksne folk..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 De mener jo ikke tjukk da, de mener jo bare gravid. Jeg synes ikke det er noe galt i å kalle en gravid dame tjukka litt spøkefullt. Alle vet jo at det bare er magen de mener.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg er enig i at man kan få litt blandet følelser rundt det. Jeg gikk under kallenavnet "tjukka" på jobb og blant venner, og det var bare kos Jeg var jo tjukk! Men når bekjente kommenterte hvor stor mage jeg hadde på slutten av svangerskapet var det ikke like gøy. Tror det har litt med hormonene vi har på slutten også jeg
meg & to små vampyrer Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Da jeg var gravid og fikk slike kommentarer sa jeg tilbake at jeg hvertfall hadde en unskyldning. he he:)
KaMa Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Nei selvfølgelig er det ikke ok. Alle bør jo kunne forutse at ved voksende mage forsvinner humoren, men til gjengjeld øker hårsårheten noe grassialt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 tjukk er aldri greit syns jeg. Har slitt m overvekt hele livet, og fremdeles krymper jeg meg innvendig om venninner av datra mi sier "den katten var tjukk" eller noe sånt... Men at folk kommenterer magen og str er greit (gravid) men ord som tjukk og feit er ikke greit...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Jeg ER tykk (og gravid), og har vært det store deler av livet. Tror ikke de hadde sagt det til deg hvis de mente at du var tykk tykk, hvis du skjønner hva jeg mener. Er liksom lov å spøke med det når man har stor mage. Jeg har ikke hørt at jeg er tjukk, men det er vel for det jeg er det..sånn er det bare. Klart at man VET at man er tykk, det ser man på vekta og i speilet, får høre det kanskje av et barn eller gamle mennesker. Jeg synes det er akseptabelt andre reagerer fordi man er annerledes, MEN det måten det blir sagt på som er avgjørende for hvor sårende det er! Hvis noen kunne finne på å si;oj, du er tjukk- så hadde jeg vel sagt;fortell meg noe jeg ikke veit a! Får sjeldent kommentarer på det da. Tror det er mer akseptabelt å være overvektig i dag enn bare for noen år siden.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 nei, synes ikke det er greit. men det er tydeligvis greit å kommentere at folk er tynne på en nokså nedlatende måte.. det er ikke min feil at jeg ammer og er blitt råtynn..spiser som en hest, takk for at dere kommenterer noe jeg sliter med selv liksom.. synes fok kan ha seg frabedt og kommentere andres utseende på en nedlatende måte uansett tykk eller tynn.. du er nok fin som gravid, nyt det, drit i hva andre sier
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Jeg synes det er respektløst å kalle folk for tjukke eller tynn i negativ forstand. Uansett grunn egentlig. Det er en ting å kommentere den fine magen o.l men ikke ordlegge seg slik. Når du først legger på deg 30 kg i et svangerskap så er ikke selvtillitten helt på topp. Du ser godt at det er ikke bare magen som eser ut... og da er ikke kommentarer som så tjukk du har blitt, eller tjukka så veldig koselig å høre. Klarer ikke å se humoren i det.... og de som ofte sa det til meg på den måten kommenterer andres vekt hele tiden, både slanke og de litt mer gode i formene. Håpløst!! Pass på seg selv. Kan forsåvitt ikke skjønne hvordan noen kan kalle en gravid kvinne tjukk? Vi er jo ikke tjukk? Vi bærer fram et barn eller flere:) Kan ikke forstå sammenhengen gravid-tjukk.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Om ikke det er nok at kroppspresset i det daglig liv er høyt nok, så får man søren kjenne presset når man er gravid også! Synes det er skremmende....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Ja,når man er gravid så er man jo tjukk. Såpass får man tåle! Det er jo ikke stygt ment,det er jo bare rein spikka fakta!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #12 Skrevet 19. november 2008 Er selv også høygravid om et par uker, og får ofte høre at jeg er tjukk her og der Men skjønner godt ( eller tror) at det kun er magen de mener.. Skjønner godt at selvtillitta ikke er på topp når man går opp noen kilo.. ! Meeen ta det rolig. Tror ikke folk flest mener noe vondt med det, men det er blitt en greie at folk spøker med at gravide er "tjukke". Og vi har jo tjukk mage, men det er jo egentlig bare kos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå