Anita*født* Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Hei.. Jeg jobber natt gått 6 på 8 dager og har hatt det så tøft er konstant trøtt,noe jeg ikke har brukt være,og sliter med sove etter jobben på toppen. Kjenner meg rådvill,for jeg ønsker jobbe,men det skal jo ikke bare være et slit...
Heleneharepus Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Det er ikke heldig å jobbe natt når du er gravid. Å jobbe nattevakt for mennesker som ikke er gravid er en påkjenning for biologien i kroppen vår, og det er i hvertfall ikke bra når du går gravid. Det er ikke naturlig for oss å være våken på natt og sove på dag (dessuten er ikke d ikke like mye kvalitet over dagsøvnen) Var jeg deg ville jeg bedt om å jobbe dag i stedet....arbeidsgiver er pliktig til å legge til rette så lanngt det lar seg gjøre :-) Lykke til!
Gjest Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Alle på min jobb som jobbar skift går over til dagtid når dei er gravide.
Anita*født* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2008 hmm ja heldige der da=)) er vel ingen selvfølge det at man går over på dag,er vel en forutsetning at man klarer seg økonomisk,man får vel ikke samme lønn dagtid som natt?
Gjest Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Du får kanskje ikke samme lønn dagtid som på natt...men jeg synes du skal kreve dag likevel...det er vel viktigere at alt går bra i graviditeten og at bebien har d godt enn at man tjener litt ekstra eller hva?`jeg synes virklelig det...og hvis dette er såppas at du sliter økonomisk pga av at du blir så mye nedsatt i lønn av å jobbe dagtid s ville jeg søkt om lønnstillegg eller noe slikt...m,an har andre krav når man går gravid uansett hva de sier på jobben din.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 beklager hvis dette virket som en fornærmelse ,det var ment som et godt råd=)
Anita*født* Skrevet 23. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2008 He he tar det ikke som en fornærmelse i det hele tatt,men jeg er nødt til kunne forsørge meg selv,og babyen når den kommer,klarer jeg ikke det blir det jo feil,og med lån og alene om dette er trivsel oxo det å klare seg,gå ned 10000 kr i lønn er et ikke tema,selvsagt ønsker jeg det tryggeste for barnet..Men det går ikke for en hver pris. sånn er det
supernint Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Jeg mener du har rett på å beholde dine tillegg når du går over til dagtid. Jeg jobbet selv skift, men er nå gått over til dagtid ettersom jobben jeg gjorde på skift var skadelig for gravide. Men i tillegg sa legen at skift(spesielt natt ikke er bra når man er gravid) Jeg har samme lønn i dag selv om jeg går dagtid!
Anita*født* Skrevet 23. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2008 skal jeg jammen snakke med legen min om.men har ikke time før 15 desember...blir lenge vente det.. er sliten nå jeg.. hehe kan være jeg er i form igjen om noen uker....
<3 Milla <3 Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Titter innom fra 2 tri, og jeg jobbet natt helt til nå, dvs uke23. Du har krav på svangerskapspenger også om jobben ikke kan tilrettelegge for deg med samme lønn på dagtid, jeg ble nødt til å søke dette selv om det innebærer 6 G som er 420000 og nå har jeg 800000. Grunnen til at jeg ikke fortsetter med samme lønn er fordi kontrakten min går ut på nyåret, og arb giver betaler da ikke melom legget. Finn ut av rettighetene dine, men ikke jobb like lenge som meg sitter nå med symptomer på svangerskapsforgiftning fordi jeg ønsket og jobbe, det er ikke verdt det om det går utover deg og den lille, husk det
Gjest Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Jeg har en mor som jobber i nav...ikke at d gir meg mer rett i d jeg sier men...hun mener man har rett på betydelig mye mer enn normalt som gravid og som mor...og når d kommer til jobb så har du krav på at de legger til rette for deg slik at du ikke sliter deg ut verken økonomisk eller fysisk /psykisk=)Om pengene kommer fra trygdekontoret eller jobben feks d har vel ingen stor betydning så lenge du slipper å slite=) jeg vet alt om dette-har slosst med disse kontorene omtrendt hele mitt liv ...og døtte om du skal ha d du har krav på,spesieeelt når man har barn eller går gravid!=)
Anita*født* Skrevet 24. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2008 takk for råd og tips...HAR time hos lege i morgen der jeg skal spørre om alt dette og komme frem til en løsning for alle parter,kjenner bare at jeg ikke klarer natt sånn det er nå,er så trøtt jeg kjemper hele natta,kjenner meg syk.. takk alle klems
Gjest Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Krysser fingrene for at alt ordner seg for deg=) *Stooor klem*
Anita*født* Skrevet 24. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2008 tusen takk... ikke lett i min alder heller *ler*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå