TreHjerter Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Er jo så vidt man vet man er gravid engang så tidlig, og ikke mye å se heller....
beredt Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Fordi man kan se om hjertet banker, og da er det 90% sannsynlig at det går bra. For oss som har mistet noen ganger kan faktisk denne ultralyden være den aller aller viktigste... Ihvertfall den som gjør størst inntrykk:) Og kanskje fordi man er nysgjerrig? Når man ser det så tror man på det?? Sikkert mange andre grunner også, vi er jo alle forskjellige.
beredt Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg har forresten tatt denne ul i begge mine svangerskap, og om jeg skal ha en til en gang så skal jeg jammen bruke de pengene på det enda en gang:)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 For¨å se at det er liv der inne! Jeg har mistet 3 ganger, og derfor ble jeg utredet for habituell abort av fertilitetsklinikken. I tillegg til en haug med prøver og undersøkelser av meg og mannen min før jeg ble gravid, besto utredningen av ukentlig ultralyd fram til uke 12 for å følge med forsterets utvikling. Supertakknemlig for det! Etter den tid har jeg født et barn, og er nå gravid igjen. Føler ikke at jeg trenger like tett oppfølging denne gangen, men er likevel avhengig av en ul snarest - jeg aner nemlig ikke hvor langt på vei jeg er.
ma20 Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Jeg har tidligere hatt en SA, og fikk henvisning til UL i uke 8, der så vi hjerte som banket og noe som lignet et menneske :-) Mye å se er det i hvertfall :-)
endelig bolle i ovnen Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 vi har fått dette tilbudet fra rikshospitalet fordi vi har blitt gravide vha prøverørsbefruktning. dette bla fordi man vil se at egget har festet seg der det skal
Englebarn+ lille erta!! Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 jeg har mistet i en sen MA tidligere pga store missdannelser. har fått tidlige ultralyder for og forsikre at barnet ikke har alvorlige missdannelser, og at det lever og alt står bra til!! var en utrolig god bekreftelse og få når vi fikk se det lille hjertet som banket som bare tusan!!
*Patrick*e blitt storebror Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Forrige graviditet ble til noe som kalles blæremola,så nå når jeg er gravid igjen,må jeg til ultralyd så fort som mulig,for å se at d ikke har skjedd på nytt.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 En tar alltid tidlig UL ved prøverør. Og da spesielt i forbindelse med at man setter inn flere egg for å se hvor mange som har festet seg.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Det er mange som har blødninger under svangerskapet.. og i visse tilfeller så blir man henvist til UL for å se omd et går bra
veslemy88 Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Jeg har tatt UL. og jeg er 9 uker på vei i dag. jeg tok UL når jeg var 7uker på vei. for jeg har mista 4ganger før og ville forsikre meg om at alt sto bra til med barnet. For dette barnet vil jeg ha. For min del så var det en trygg følelse og se hjerte til babyn slå... Da ble jeg helt i hundre, det er faktisk noe som lever inni magen min!! Ble utrolig glad da, skal tilbake på UL til tirsdag. og jeg gleder meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå