Gå til innhold

Hvor avhengig av sminke er du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig avhengig, og det irriterer meg. Hvorfor kunne jeg ikke følt meg vel ute??

Jeg har nettopp vært på badet og stelt meg nå, da begynte jeg å tenke på det. Dagen kommer aldri helt igang før jeg har sminka meg. Kan godt subbe i joggedress men liker å ha sminkt meg i tilfelle.

Jeg åpner aldri døra uten sminke.

Kan løpe fort i postkassen, men ikke mer.

Bruker hele pakken. Dekkrem, pudder, rouge, øyeskygge, leppestift og mascara. Ikke i kjempelag da, men. Må ha det hver eneste dag.

Jeg sminka meg på sykehuset etter fødsel, før folk kom på besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sminker meg stort sett når jeg skal "ut blandt folk"... men jeg trener hver dag, og sminker meg ikke for å dra på trening... heller ikke om jeg skal innom butikken eller en venninne eller noe annet på vei til eller fra trening... i jobbsammenheng og til hverdags bruker jeg litt foundation, mascara og lipgloss eller vanlig leppepomade... skal jeg på fest, på byen eller av en annen grunn skal pynte meg, så kjører jeg selvfølgelig "full pakke" :)

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg sminker meg... Har mascara og eyeliner, det er alt. Aldri brukt noe mer. Går ofte til frisør og farger gjerne håret, men sminke klarer jeg meg veldig fint uten!!

Skrevet

Jeg sminker meg _kun_ når jeg skal "pynte meg litt".

Det vil si om jeg skal bort på middag / Ut på kafé med venninner / på byen osv.

Jeg sminker meg ikke om jeg "bare" skal på jobb eller være hjemme.

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Jeg liker å sminke meg hvis jeg skal på besøk/få besøk av venner eller familie, og hvis jeg skal på butikkjobben min. Greit å se litt representabel ut på jobb.

Skal jeg bare på butikken eller noe kan jeg gå uten sminke, men vil helst ha på meg ihvertfall litt mascara.

Men jeg blir ikke stressa om det ringer på og jeg ikke er sminket=)

Skrevet

Jeg er ikke avhengig i det hele tatt. Har aldri kjøpt sminke før nå i år, men unntak av én lipgloss. Og det var da en sånn lysbrun greie for å dekke over kvise. Aner ikke hva ting heter en gang. Har fått noen goth-venner og skal jeg ut med dem har jeg sort rundt øynene. Synes det ser kult ut, ikke noe gruppepress og ikke alltid jeg sminker meg heller.

Jeg har vel blitt fullsminka to ganger i løpet av livet mitt og det var av tanta mi før jeg dro på ball på ungdomsskolen.

Hadde faktisk vært litt gøy å sminke seg helt nå for å se hvordan jeg kunne ha sett ut!

Skrevet

Jeg er avhengi, Vanligvis bare maskara.. Men om jeg har en fin morgen så kan jeg ta på litt brunkrem eller pudder..

Jeg sminker meg rett og slett for andres skyld, vil ikke at folk skal skrike eller svime av når de ser meg vettu :P

Skrevet

Man trenger jo ikke alltid full pakke..

Jeg bruker kun mascara og kanskje litt pudder til vanlig, bare for og få litt våkne øyne og litt farge i ansiktet. Ikke alltid jeg har pudder engang.

Skal jeg noe spes, ut eller noe, så tar jeg gjerne litt mer, øyeskygge, foundtation, rouge, lipgloss og mascara. :)

Skrevet

Jeg bruker vanligvis eyeliner/kajal under øyet og dekkstift eller pudder på kviser.

Det er det.

Kan finne på å gå ut uten sminke jeg.

Om jeg må velge av de to er det dekkstiften som er viktigst fordi jeg får så mye hormonelle kviser for tiden.

Skrevet

For tiden er jeg hjemme og da gidder jeg ikke å sminke meg. Har sminket meg to ganger på et halvt år tror jeg...

Til vanlig bruker jeg litt sminke på jobb, dvs mascara/gloss/solpudder og øyeskygge. Dette brukes også til fest, kanskje jeg supplerer med en svart blyant. Men alt i alt bruker jeg veldig lite/ diskre sminke.

Skrevet

Er "avhengig" av sminke hvis man kan kalle det da. Liker å se litt pyntet og fresh ut. Og ikke minst for mannen min, tror han setter pris på det at jeg er litt feminint sminket. Skal ta KS om et par dager og kommer til å sminke meg så fort jeg føler meg i form til det.

Bruker sminke mest for min egen del og mitt vellbehag. Får støtt tilbakemeldinger av min søster at jeg er for "opptatt" av å se pen ut...Dette irriterer meg grenseløst! Hun sier det på en veldig spydig måte. Hun sier selv at hun ikke er avhengig av sminke-så bra for deg da; sier jeg da. Hun mener selv at hun ikke "trenger"det. Mulig det, men hun er liksom nesten stikk miotsatt av meg. Hun kan se direkte ustelt ut med fett hår, ansiktshår, flass og kviser - men, det kommenterer jeg da ikke! Så hvorfor skal hun hakke på meg grrr. Nei, folk får da bruke så mye sminke man vil vel?! Smak og behag!!

Skrevet

Jeg er lite avhengig av sminke. Skulle ønske jeg var flinkere til å sminke meg faktisk, at jeg hadde gjort det hver dag. Nå er det kun full pakke hvis jeg skal ut å spise middag eller ut på byen..og det skjer ikke så ofte ;)

Skrevet

Bruker maskara og litt øyenskygge på jobb. Litt mer til fest. Bruker aldri leppestift, rouge eller dekkrem og har ingen problemer med å bevege meg utendørs fullstendig sminkefri.

Skrevet

Bruker mascara på jobb og hvis jeg skal ut med venner, på shopping eller sånt. Sminker meg ikke om jeg kun skal være hjemme eller en tur i butikken. Har vært hjemme fra jobb et par dager nå og har ikke brukt sminke. Får besøk av en venninne etterpå, men gidder ikke å sminke meg kun pga det.

Skrevet

Bruker stort sett aldri sminke. Både jeg og mannen syns jeg er fin uten.

Skrevet

Er ikke avhengig en plass.

Kan godt dra på butikken ,trening osv uten sminke.

Men på den andre siden liker jeg å føle meg vel. Og trenger ikke alltid så lang tid på det.

Kun litt fuktighetskrem, foundation eller pudder, concealer, rouge og mascara. Så lipbalm.

Øyenskygge og eyeliner oppe bruker jeg så og si aldri. Og jeg er skikkelig redd for å se 'sparkla' ut da det er noe av det styggeste jeg ser så pøser ikke på med foundation eller pudder heller. Kun for å få litt glød i ansiktet, alla solpudder.

Har prøvd meg på id pudder, uten hell. Vet ikke om det er feil farge eller hva (prøvd både medium beige og sunscreen medium), men jeg synes det legger seg i linjene mine og da får jeg sparkelfølelsen med en gang. Og jeg koster og koster og koster for å få det skikkelig inn i huden, men neei:o( Håpte dette skulle være min revolusjon og, slik som det er for så mange andre. Men tydeligvis ikke:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...