Gå til innhold

For "lite" å bruke av legens tid på??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å avgjøre når det er nødvendig å gå til doktor/jordmor osv selv, redd for å kaste bort tiden deres. De har vel alt for mye å gjøre likevel..

Vel, nå har det seg sånn at jeg akkurat har kommet inn døra etter å ha gått til barnehagen med jenta mi. På turen dit greide jeg å skli (var snø oppå isen, så kunne ikke se at det var så glatt) og lande på ryggen/rompa, så jeg slo pusten ut av meg. Etter litt kom jeg meg opp og gikk videre, men jeg fikk så fryktelig vondt i ryggen + hoftene og det ene beinet. Så jeg greier ikke gå skikkelig. Derfor datt jeg igjen litt lengre nedi bakken, beinet ga etter liksom. Dene gangen datt jeg på sida slik at jeg slo magen litt. Tok meg en evighet å gå tilbake pga smertene i ryggen..:S Men det går nok over...

Det som bekymrer meg, er om jeg kan ha skadet babyen min? Er 29 uker gravid... Så nå sitter jeg og venter på spark i magen, og da kommer det jo selvsagt ingen. Han/hun pleier å være veldig rolig på denne tida også, mest aktivitet på kvelden. Men jeg greier ikke helt å slå meg til ro... uff... noen som har opplevd lignende, og ringt doktor, for så å få beskjed om at det ikke er noe å bekyre seg over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns du skal ringe legen å høre, om ikke for annet enn å berolige deg nå.. minst like viktig det:-)

Skrevet

Da hadde jeg ringt rett til føden og snakket med jordmor evt lege der. Ingen vits i å ringe fastlege for på føden står de mye mer til disposisjon for akkurat deg.

Det er jobben deres å råde deg i en slik situasjon. Hvis de mener du bør komme inn for en sjekk, gjør du det med beste samvittighet!

Skrevet

jeg er helt lik deg når det gjelder legens tid, men dette synes jeg bare du skal ringe å fortelle! Før du ringer kan du jo drikke et iskaldt glass med saft og evnt spise en sjokolade, så får du kanskje et lite spark ;) men du skal ikke sitteå bekymre deg for dette, så etterpå ringer du! Alt er helt sikkert fint, men greit å få det bekreftet ;) De ligger jo så godt inni der :)

Skrevet

Ring føden, ja! Jeg har ringt for mindre ting enn det der, de er der for å hjelpe.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Så du tror ikke de blir sinte for at jeg ringer pga en "filleting" liksom..? Uff, hater dette. Hun dama i resepsjonen er alltid så gretten. Hun sukker tungt når hun skal lete opp en time til meg.. Altså når jeg skal sette opp svangerskapskontroll...

Gruer til å ringe, men føler at jeg vil gjøre det for å roe meg selv..:S

Skrevet

Ok, takk for alle svar:) Godt å se at jeg ikke er alene om å føle det slik:P Da skal jeg ringe:)

Skrevet

Det skal mye til for at barnet er skadet på noen måte:)

Men det med ryggen osv; ta en telefon til kiropraktor. Det kan være at du har pådratt deg en låsning i bekkenet. Da ordner kiropraktoren det:)

Ellers så kan du jo ta en telefon til JM eller legen, sånn for din egen ro.

Skrevet

Jeg ble påkjørt i uke 33 (på nyttårsaften av alle ting) ikke så stort dunk i bilen, men nok til at min mann ble hysterisk. Så for å roe han stakk vi innom legevakta på veien, så han fikk roet seg. Rakk nesten ikke å si hva som skjedde før vi i hu og hast ble sendt til sykehuset.

Alt som var, var en småstresset baby heldigvis. men legen som undersøkte meg sa at all knall og fall med gravid mage burde sjekkes ut. I ett fåtall er det noe, men bedre å sjekke enn å la være. og skulle det være noe så får man ordnet det da.

Jeg hater selv å dra til legen. Haler alltid ut i det lengste. Var hos legen med hu ene i forgårs, og jeg regnet nesten med at det var en bomtur. Noe det viste seg å ikke være. kyssesyken har nok kommet. Det gav pappan og bestemor en forklaring på hvorfor de er så syke om dagen også (mon tro om de får somlet seg til legen engang)

Skrevet

Ville også ringt til føden. Når det gjelder "legens tid," syns jeg absolutt at du ikke skal være redd for å bestille time når du føler du trenger det. Hvis legen finner ut at alt er i orden med deg, er det ingenting som er bedre. Du betaler for legetime, det er hans jobb å ta i mot pasienter. Alle legekontor har et visst antall akutttimer som skal fylles opp. Det er ikke sånn at du forstyrrer i hans dyrebare fritid.

God bedring, håper alt er i orden;-)

Skrevet

Å, takk... føles litt godt å ringe uten å være "overhysterisk", greit at noen andre sier jeg har grunn;)

Skrevet

Tviler på at det har skjedd noe med babyen, siden du ikke har fått slag rett mot magen.. du har neppe klart å slå løs ungen.. men ring hvis du er bekymra, er bedre å sjekke en gang for mye :)

Og når man er gravid, så bør man ikke vente i det uendelige med å få sånne ting sjekka..

Skrevet

Nå er det jo et par timer siden du skrev innlegget, men svarer alikavell.

Håper du har ringt føden, trenger ikke være noe galt med barnet ditt, men du har også en morkake som bør sjekkes opp, i noen tilfeller kan det blir morkakesvikt av fall, ikke for å skremme deg, men du hadde to fall.

At du tenker på legens tid, så bør du slutte med det, de er der for deg.

Skrevet

Hei, ville ikke nølt med å kontakte føden/legen hvis jeg var bekymret. Er selv med en lege og da jeg gikk gravid var faktisk hans terskel lavere enn min når det gjalt å ta kontakt :)

Skrevet

Hadde absolutt ringt legen, uten tvil! Det er jo ikke bare din helse det gjelder, men babyen i magen også. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...