Gå til innhold

Bekkenløsning??


30 og 3 barnsmor i mai

Anbefalte innlegg

Har forstått at ved bekkenløsning sitter smerten hovedsaklig i skambenet og i lysken. Jeg har smerter/ mest ubehag som føles plassert mer ved halebenet. Når jeg går føler det som om jeg er litt låst bak der, som om noen holder igjen og jeg må gå litt for å "komme igang". Merker også stråling ned i bena noen ganger når jeg bøyer meg eller bærer datteren på 2,5 år.

 

Noen som har hatt dette? Er det bekkenløsning? Blir det verre? Jobber fullt nå (kontojobb) og ser ikke på det som et stort problem, men blir jo sliten av det og føler nesten at jeg må vagge litt når jeg går. Lovende med 25 uker til termin :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann.. mitt råd er å ta en tur til legen å høre hva han mener.. jeg hadde bekkeløsning med førstemann, og kjente det fort igjen denne gangen. Kjente det allerede i uke 5.. I uke 10 ble jeg aktivt sykemeldt pga bekkenet og nå er jeg i uke 16 og sliter..... :(

prøver å komme meg på jobb ett par timer hver dag, men tar det veldig med ro. Har starta hos fysio. og fått beskjed om å roe ned tempoet mitt til di grader. Nå bruker jeg krykker når jeg skal i butikken og prøver å gå minst mulig. Det som er med bekkenløsning (om det er det du har), så kommer gjerne smertene litt etter aktivitetene. Som fysion sa: det er som ett ekko. Smertene kommer først etterpå.

Nå vekser jeg på å gå/sitte/ligge hele dagen og kan ikke akkurat si jeg gleder meg til resten av svangerskapet... men men... det er verdt det til syvende å sist :)

 

men mitt råd: ta en prat med legen og be om henvisning til fysio. Det har du rett på!!

 

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag. Hun sa at i den fasen vi er i nå kan vi få isjiaslignende smerter fordi bekkenet vider seg ut. Dette går over. Babyen trykker mot bekkenet. Det er smertene som stråler inn i rumpa og ned mot kneet på baksiden.

For at du skal finne ut om du har bekkenløsning kan du trykke med fingrene mot skambenet. Det er kjempevondt. Jeg har heldigvis blitt god etter fødselen, men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle få akupunktur eller gå til kiropraktor. Viktig med gode sko og bevegelse;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...