Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange her som klager over at folk ringer og maser så "ufint" om det har blitt noen fødsel snart. Tror dere ikke de gjør det for å vise at de tenker på dere og er opptatt av situasjonen deres? Tror liksom ikke de fleste gjør det fordi de går og venter hvert sekund på at dere skal få barn, de har sikkert et eget liv. Men du hadde kanskje blitt lei deg også om du ikke hørte et kvepp fra noen i det hele tatt, og gikk hjemme og ventet på fødselstart uten følelsen av at noen engang visste at fødselen var like rundt hjørnet?

Jeg skriver ikke dette for å provosere noen, kan godt forstå at man blir drittlei såkalte "morsomme" kommentarer fra andre hele tiden som "har du ikke pressa'n ut ennå??". Men jeg synes man kanskje kan tenke litt over at folk ikke nødvendigvis "maser" fordi de sitrer av spenning på beibien... men at de altså rett og slett vil vise at de følger med i deres situasjon. I dette så tenker jeg bare på hva jeg selv har gjort når sösken og venner har värt när fødsel: jeg har nok ringt og gitt akkurat de samme upassende kommentarene som mange her klager på. Rett og slett fordi man er ubetenksom og ikke vet at det irriterer... Jeg har ikke ringt og mast fordi jeg har värt oppslukt av det som skal hende.

Jeg tror kanskje vi har en tendens til å bli litt selvsentrerte i denne tiden (og det skal vi nok også väre), og har lett for å tro at andre er nesten like opptatt av det som skal skje som det vi er. Men kanskje de bare gir oppmerksomhet for å väre greie??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...