Gå til innhold

Hvordan "ser" dagene deres ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ikke jeg får tid til noe lenger jeg. Kommer fra jobben og spiser middag rundt kvart over fire. Så er det og rydde bort, sette på oppvaksmaskin etc. Sette på en vaskemaskin. Så drikker vi kaffe og slapper av, ser på barnetv med ungene etc. Den minste legger seg halv syv, syv og den største halv åtte åtte. Så rydder jeg litt etc. Så har kvelden plutselig gått. Skal prøve å trene også, men er jeg heldig blir det bare en dag i uka. Hva med alt annet som å lime bilder, stryke klær, rydde mer, og alt annet? Frustrert i dag ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg er på arbeid så henter jeg ungene i bhg ca kl 16. Hjem og lage middag (eller mannen min har laget middag til vi kommer hjem, det kommer an på hvem som kommer først hjem). Den blir spist i 17 tiden.

En dag i uka er jeg på trening kl 18, så da spiser jeg middag når jeg kommer hjem ca 20.

Etter middag rydder vi bord og setter på oppvaskmaskinen. Leker litt med ungene til barnetv begynner. Ikke alltid ungene vil se barnetv, men at de heller vil leke. Da gjør vi det til minstejenta ordner seg for kvelden ca 18.30. Hun er i seng til kl 19. Eldste spiser kveldsmat ca 18.45 og ordner seg etter det. Er i seng til 19.30/20.

3 kvelder i uka trener jeg kl 20. Det er rett ved oss, så det tar 2 minutter å gå hver vei, så jeg er hjemme igjen til 21.30. Rydder da litt ekstra hvis det trengs.

Vi rydder egentlig underveis vi. Setter på vaskemaskin før vi drar på jobb f eks, rydder etter forkosten og middagen, og litt etter barna har lagt seg:)

Lime inn bilder gjør jeg etter trening. Leser bøker og blad også. Legger meg ca kl 24/24.30. Senere i helgene:)

Synes ikke vi har det så travelt jeg, vi får da egentlig gjort det vi skal i løpet av dagen. I helgene tar vi det veldig rolig, så da er vi masse sammen som familie.

Skrevet

Vi varierer litt pga studier + jobb.

Men som regel henter vi guttungen litt over 4, går kanskje en tur alle sammen. Handler mat, middag kl. 18 ca (ungen får mat rett etter bhg også). Lett avslapping, legger barnet kl. 19 ca.

Så leser vi pensum frem til 22-23. så spiser vi kvelds sammen.

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Sambo og småen står opp veldig tidlig (5) men sambo bare skifter på småen når han selv har gjort seg klar, og hun sover gjennom hele greien...=P De går litt over fem. Jeg står opp 6. Pusser tenner og tar på meg linser, og så begynner jeg med skolearbeid. (tar nettstudier) Leser til ca 13:00.

Rydder og støvsuger, og lager middag.

Når sambo kommer hjem klokken 15:00 er middagen som regel ferdig, og vi spiser.

15:30 til 18:30 bruker vi til å kose oss sammen alle tre, 18:30-19:00 er det mating+ stell av småen før hun legger seg 19.

19-23 har jeg og sambo alenetid, evt gjør litt husarbeid. Ser en film, snakker sammen osv.

Syns jeg får mye tid både med småen og med sambo=)

Skrevet

Oi, du må være effektiv og smart som klarer å studere på bare frem til 13:) Du er jammen flink sauen.-

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Hehe, det er jo 6,5-7 timer om dagen da, og normerte klokketimer er ca 5 om dagen (24 t i uken). Så jeg leser jo faktisk mer enn jeg skal!

Men klart, det blir jo endel lesing på kvelden også innimellom, hvis f.eks sambo skal se en film jeg ikke vil se eller noe... og blir nok mye mer frem mot eksamener!

Nei, nå må jeg komme meg tilbake til lesingen=)

Skrevet

Mitt studium er normert til 37,5 timer i uken det da. :)

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

hehe, ja da er det værre...=P

Skrevet

Jepp. sånn er det med dumme fulltidsstudier ved dumme høgskolen min.

Det dumme er jo at jeg jobber 50% også, he he. Ellers skulle jeg fint lest fra 8 til 16 hver dag.

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Ojda... nei, det hadde jeg ikke klart... jobber annenhver helg (pluss de ekstravaktene når de febrilsk ringer og prøver å overbevise meg om at ingen andre i verden kan ta vakten) og syns det er mer enn nok=)

Skrevet

:)

Greit egentlig om man har råd til å bare studere. Da har man det godt:)

Håper du slipper ekstrajobb i tillegg når du beg på studier videre. Det er bare stressmoment for min del hvertfall.

Fra desember er jeg bare student, selv om jeg ikke har råd. Men da får mannen jobbe.

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Vi satser på at sambo får jobben i firmaet han vil ha, da stiger han nok litt i lønn=)

Men blir nok uansett bare annenhver helg, noe mer orker jeg ikke i tillegg til studier!

Men det går rundt nå også egentlig, til tross for huslån oppetter ørene...=P

Skrevet

Skal vi se. Her er det opp kl. 05.30. Er på jobb til kl. 7. Jobber til kl. 15. (16 når gutten er bra i benet igjen) Hente i bhg. kl.15.30 (16.30 når poden er bra igjen). Innom butikken om det er noe vi trenger. Hjem, ordne med det vi har med hjem, leke og stelle med poden, sette på vaskemaskin, lage mat om ikke mannen gjør det, rydde litt, se litt på tv. Hjelpe 13 åringen med lekser om han trenger det. Legge minstemann, som må ha en av oss sittende hos seg til han sovner omentrendt (blitt litt engstelig etter at han fikk på gips)

Har ikke tid til scrappingen min og er langt på etterskudd med julekortene.

Har egentlig ikke tid til så mye.

Skrevet

Dagene mine er kjempefine=) Vi står opp ca 0730 og spiser en llang og god frokost sammen. Leverer jenta mi i bhg til ca kl 09. Handler og er hjemme igjen ca 09.30. Vasker kjapt opp etter frokosten, rydder litt og evt setter på ei maskin med klær.Også studerer jeg frem til ca kl 15.30 (prøver å få min. 5 timer effektiv lesing for dag). Henter jenta mi og hun leker litt eller slapper av imens jeg lager middag. Mens middagen putrer på komfyren gjør jeg litt husarbeid (feks vasker over gulvene, støvsuger etc). Så spiser vi middag og resten av ettermiddagen bruker vi kun på å kose oss=) Lese, leke, pusle, male , bake...Kl 19.30 er gullet i seng og da rydder jeg litt, henger opp klær. Resten av kvelden sitter jeg med bena på bordet og leser en god bo, tar igjen litt lesing av fag eller ser på tv. Liker godt hverdagene=)

Skrevet

Akkurat nå er jeg sykmeldt og må holde sengen. Håper bare ikke det blir i 8 mnd til. Ser på film, leser bok og er på dib samtidig:

Jeg føler igrunnen at jeg har en del timer etter åtte. VI tar en ryddesjau i 15 min etter barna er i seng, drikker en kopp te og så gjør vi ikke annet enn å slappe av/studere/jobbe.

Jeg har to aktiviteter på kveldtid i uka rundt 20. Mannen min er opptatt fast en kveld i uka, men kommer ikke rett hjem etter jobb to dager i uka. Han trener på veien hjem, og kommer ikke før til barnetv.

Synes igrunnen vi har godt med tid, men hjemmet vårt er aldri strigla siden husarbeid er noe vi begge unngår:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Står opp 7.30 (om jeg skal på skolen). Dusjer, sminker meg, spiser, og drar.. gubben tar ungene. Kommer hjem i 14tiden, rydder og vasker litt, og henter ungene i 15tida. Hjem, lager middag, leker, rydder, og legger ungene kl 19. Sambo er hjemme alt fra 16-18.

Nå, som jeg "bare" leser på dagtid, står vi opp i 8-8.30 tiden, spiser frokost og koser oss, leverer ungene i 9-9.30 tiden, og hjem å leser. Fordi vi bare har 1 bil at the moment, kommer gubben hjem til jeg skal avgårde på undervisning på kvelden. Hva han gjør hjemme er jeg neimenn ikke sikker på, men jeg er hjemme 21 på mandager, og 22 på onsdager. Da er det rett i seng! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...