Gå til innhold

søvn om dagen


alberg

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger sover barna deres på dagen? og nå står dere opp om morgenen? Sønnen vår har endelig begynt å sove til 7 om morgenen (våknet mellom 5-6 tidligere for et par uker siden.helt til vi begynte i søvngruppe...) Det er jo fantastisk! men nå finner jeg ikke helt ut av søvnrutinene på dagen. Strever veldig med å få han til å sove på dagen. Må ut på trilletur helst...

 

Lurer på hvordan dere andre gjør det

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er litt midt i mellom 2 og 3 dupper. 3 er litt i overkant av hva vi får til og når vi har prøvd med bare 2 så er hun altfor trøtt..problemet er igrunnen at hun ikke klarer å være mer våken enn til 08 på morningen, hadde hun klart å være våken til 9, så hadde nok 2 dupper gått veldig bra (sove fra 0900-1030 og 1330-1500). Men når hun sover bedre om natta regner jeg med at hun orker å være våken fra 06 til 09.

 

Vi står opp mellom 0600 og 0630. Første dupp er fra 0800-0900, neste er i fra 1100-1230 og siste er i fra 1430/1500-1500/1530. Alle tider er sånn ca, men vi lar henne ikke sove lengre enn til 1530. Hun legger seg 19, men sovner ikke før 20.

 

Vi triller henne i ca 10 minutter før hun sovner og da setter vi vogna på terassen.

 

Men jeg ble veldig nysgjerrig på den søvngruppen. Hva er det og hva og hvordan har dere lært der??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Trøtta og snuppa så er vi litt i mellom 2 og 3 dupper. Vi står opp mellom 7-8, og da legger jeg han mellom 9-10. Varierer om han sover 1 eller 2 timer. Dupp nr to prøver jeg å utsette så lenge som mulig sånn at han sover en stund.. men alt mellom 14 og 16 er egentlig vanlig. Han får ikke sove lengre enn til kl 17, for da går kveldslegginga rett vest..

Han legger seg for natta kl 19.30.

Vi bor i ei blokk i 3 etasje uten heis, så her ligger han i reisesenga på dagen når han sover. Bare for å få litt forskjell på dag og natt. Vet ikke om det er noe i det, men han sover godt da =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småtten her sover til ca 9, så sover han igjen ca 12 - 13 og så fra 15.30 - 16.30. Legger seg ca kl. 1930 - 20 og sover til ca 9 dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvngruppe er et tilbud vi fikk gjennom helsestasjonene i kommunen. Helsesøster informerte først om søvn og søvnproblemer. deretter fortalte en annen av deltagerne som allerede var igang med opplegget om hvordan den første uken har gått. VIdere fikk jeg opplegg for hvordan jeg skulle gå frem de to neste ukene. Vente 5 min med å gå inn, ha en fast ramse som vi sa når vi måtte inn til minsten osv. Fyller ut søvnskjema for å dokumentere all søvn i døgnet. Etter en uke var jeg tilbake på søvngruppe for å fortelle om hvordan det hadde gått. GIkk veldig bra her første uka. men nå har det blitt en del tull igjen. Pratet med helsesøster idag og har fått beskjed om å fortsette på samme måte. godt å bli fulgt litt ekstra opp..hjelper å få råd og oppmuntring.

 

håper vi klarer å komme i mål. var helt fantastisk noen dager!! da sov han rundt for første gang og vi slapp å stå opp så tidlig!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her sover han til i 0700 tiden. Er våken til 0930 (holder han våken til da) så sover han gjerne til 1130 for så å være våken til kl 1400-1430. Vekker han så han ikke sover lenger enn til kl 16. Så er han oppe til kl 1900-1930.

 

Så får han mat kl 23 og i 0400 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra med oppbacking i en sånn søvngruppe. Man trenger det innimellom..

 

Nå har vi klart å kutte ned til 2 dupper og det går veldig bra:-) Så nå sover hun fra sånn 0900-1030 og fra 1330-tida til 1430/15-tida. Hun våkner ganske nøyaktig 0600, så det er litt i overkant av hva hun orker å være våken frem til kl 9, men jeg har henne i bilstolen en halvtimes tid på badet mens jeg dusjer og da får hun slappet av nok til å være våken og opplagt til 9:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...