Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøper en kjempe god cider i sverige (Herrljunga cider), den har 0,7% alkohol i seg. Jeg tenkte ikke engang over at det var alkohol i den, så jeg drakk ett fullt glass, før jeg kom på at det var litt alkohol i den. Er det farlig? og jeg bør vel holde meg unna resten av tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ein veit ikkje såkalt nedre grense for effekt av alkohol, så difor er rådet total avholdenhet i svangerskapet. Dette er eit "føre var råd" fordi ein ikkje har nok kunnskap. Eg ville ikkje bekymra meg over det eine glaset (husk det er mange som har seg ei reell fyllekule før dei veit dei er gravid og det går likevel bra (uten anbefaling forøvrig!)).

Skrevet

har den på europris også! kjempegod! Men venter nok til bebisen er kommet ut før jeg drikker en sånn igjen..

Skrevet

Ingen fare med det glasset du drakk, men sikkert det lureste og vente til etter svangerskapet er over med mer. Iallefall hvis dette er noe du drikker jevnlig. Kan ikke tenke meg det er så farlig en sjelden gang, med tanke på at promillen er så lav.

Skrevet

Leste i vg (?) at nyere forskning sier at du helt fint kan drikke 1-2 enheter i uken med alkohol når du er gravid, men selvflgelig ikke sånn at du blir full.

De hadde testet menge som ikke drakk og mange som drakk 1- 2 enheter, og det var ingen forskjell i barna, verken med en gang eller på mange år.

....MEN jeg vet hva jeg skal gjøre og syns ikke det er så ille å vente 9 mnd på å ta ett glass sider f.eks.

Da smaker det jo ekstra godt senere.

:-)

Skrevet

Alkoholfritt er all drikke som inneholder mindre enn 0,7% alkohol.

Munkholm, clausthaler, alkoholfri rødvin osv kan inneholde opptil 0,7% alkohol f. eks så du kan drikke den cideren med god samvittighet.

Kan legge ved en link:

http://matportalen.no/artikler/2008/4/1209124030.08

Skrevet

åh, den cideren sikler jeg på hver dag... har et helt brett med den nede i kjelleren, men har ikke turt å drikke den....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...