Gå til innhold

Hvor mye bjeffing tålererer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et ganske tettbygd boliglag, bor bla selv i rekkehus. Har en liten ulv på 3 mnd her, som trener litt på å stå ute. Ikke lenge i gangen, men nok til at han av og til piper litt. Ikke alltid jeg hører det med èn gang, men da tenker jeg at ingen andre hører det heller, så den er grei. Det er ikke av en voktende type hund, rasen er bedagelig anlagt, men de høres godt når de først varsler.

Men han boffer en gang eller to i blandt, bittelitt spøkelsesredd for tiden, og ting er skumle, det lar jeg passere. Om han ikke skulle fått lov til det hadde han jo aldri fått stå ute.

En sjelden gang setter han i skikkelig varsling på noe (i hans øyne!) skikkelig skummelt, som unger med akebrett eller regntøy som knitrer, naboen som hakker is, noen på sykkel, en full mann. Da går jeg ut, ser om jeg kan snakke til den/de han varsler mot for å vise han at det er ufarlig, før jeg tar han inn. Hender vel han varsler da i oppmot 20-30 sekunder, litt avhengig av om jeg står i gangen eller sitter på do feks.

Er det akseptabelt eller ille? Er så redd jeg skal bli hun dama som alltid har bjeffende hunder stående ute (hater sorten sev), og man blir jo litt blind selv, når det er ens egen hund... Men er jo umulig å vite når han kan finne på å varsle, så kan jo ikke ha han inne 24/7 heller, i tilfelle. Er forresten mer påpasselig med å ikke være opptatt med noe annet om han står ute på kvelden, slik at jeg når han fortere da, min gutt sover uansett, men vet ikke hvor godt nabobarna sover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit, mener selvsagt TOLERERER....

Beklager.

Skrevet

Jeg synes du gjør en super innsats og det der hadde jeg ikke irritert meg over i det hele tatt.......med mindre det var om natten :o)

Skrevet

Jeg har liten tålmodighet med bjeffende hunder, men enda mindre med eiere som roper og skriker til dem at de skal være stille.

Har et nabopar som setter bikkja si ut i hagen også drar på jobb. en periode hylte da bikkja fra 7 om morgenen til 5 på ettermiddgen, da var jeg utrivelig :)

Jeg blir gretten etter 10 min med bjeffing. Hunder som bjeffer bør holdes inne etter småbarns leggetid, deter pyton å ha en unge som våkner hver gang naboens bikkje får et bjeffeanfall... Hunder som bjeffer mye bør heller ikke være alene i hagen tidlig om morgenen. hundeeiere må ta hensyn. Det høres ut som om du er en hundeeier som gjør det :)

Skrevet

Det syns eg er heilt akseptabelt, ja. Det som ikkje er akseptabelt er folk som lar hundane stå ute og bjeffe uten å bry seg. Vi lar og vår stå ute i bånd, men om han bjeffer er det rett inn med en gong. Trur han skjønner det no, at om han bjeffer må han inn med en gong. Ikkje noke stort problem no på vinteren, for då står han i band 5-10 min og så sit han utafor altandøra og vil inn. Hehe! Men i dag er det endelig skikkelig snø, så han vil helst bare vere ute i dag :o) Herlig hund du har, då. Irsk ulvehund, ja?

Skrevet

mye bedre med boffing enn sånn gneldre bjeff fra små hunder.har en cocker spaniel som nabo her å den gnelder å de lar han holde på leeeenge når han først setter i gang.før hadde vi hund,å når han sto ute å denne gneldre hunden begynte visste jeg at jeg måtte ta inn vår hund.

Skrevet

Jupp, en liten ulvebaby på 25 kg, så han høres godt når han starter. Men er enig med hun under her, personlig syns jeg det er værre å høre på gnedring fra småhunder, enn skikkelig bjeffing fra større hunder.

Føler vel at jeg gjr det jeg kan for å ikke plage naboene, men greit å få litt inputt fra andre. Inne bjeffer han mer, for han forsøker å provosere lekene sine, men de bryr seg jo ikke ;-p

Skrevet

Har bodd ved siden av et bikkjehelvete (ca 16 stykker) som gaula til alle døgnets tider, så tålmodigheten er liten (har selv vokst opp med hund). Dersom jeg ser at eieren jobber med å få hunden rolig, så har jeg større romslighet! Dersom også eieren snakker med naboene om hva man driver med, så blir det jo enda bedre!

Skrevet

Dette hadde ikke jeg reagert på om jeg var naboen din i alle fall, selv om jeg ikke har noe hundeerfaring selv, eller egentlig er noe hundemenneske. 20-30 sekunder er jo ingenting! Konstant smågneldring derimot, gud hjelpe meg...

Og som ei over her sa; enda bedre når man vet at det er en "opplæringsfase", spesielt om man skulle finne på å være skeptisk til hunder generelt (mora mi hadde kanskje reagert, men så har hun fått noen støkker av diverse nabobikkjer opp gjennom også).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...