Gå til innhold

MEKLING. Kan jeg få deres synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til mekilng om en uke.

Vi har praktisk vært separert nå i et halvt år og deler våre to barn nesten 50/50 - (Jeg har dem onsdag, torsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag).

BF er.... han forstår viktigheten av at barna skal ha både mor og far, men har flere ganger kommet med kommentarer om at senere vil han ha dem oftere o.s.v.

Det store spørsmålet er:

Skal jeg i meklingen offisielt nedfelle den ordningen vi har nå?

I så fall får hverken jeg eller han OS...

Det har kommet forslag (fra min side) om å offisielt ordne det på best økonomisk mulig måte (ikke kom med moral, jeg har VELDIG dårlig råd til å leie egen leil, vet bf er heller ikke rik)....

Hva gjør jeg??? Jeg stoler jo på bf, men er jo redd og sånt (det er jeg som har gått fra han, så han er bitter og presser meg med ungene, selv om han angrer etter hver gang.)

Skal jeg nedfelle offisielt den ordningen vi har, eller økonomisk gunstige? Hva kan evt. være av undervannssteiner?

Kan dere som har vært gjennom det dele deres erfaringer??

Og jo, mekleren skal ha taushetsplikt... Går det an å diskutere dette med han? Eller er det best å la være, så han ikke gir beskjed videre til NAV???

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tror ikke det er veldig gunstig for deg, å legge frem at du vil ha den og den ordningen pga det økonomiske. Det er ingen tjent med. Dette handler ikke om penger, og mekleren driter en lang marsj i hvor mye penger dere får for å ha barna sånn og sånn.

Dere trenger ikke endre på noe avtale nå, det er vel bare for å komme sammen og se om samarbeidet er like bra enda -hvilket det jo ser ut til å være.

Skrevet

Det er første meklingen vi skal til... så vi har ingen avtale, men jeg må hele tiden spørre "jeg tar barna på onsga og torsdag -greit?"

Jeg bor nå hos en venn... Jeg har ikke råd til en leilighet uten OS....

Mekleren dritter i pengene, men det er viktig for meg...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da er kanskje ikke samarbeidet så godt likevel nei..

Jeg forstår godt at du trenger penger, og at det er viktig, men det "ser" litt feil ut, om du skjønner? Mekleren sa det til meg, at det var ett fett for han hvor mye penger jeg fikk ved den eller den ordningen, det var ikke det han var der for å hjelpe meg med...

Kanskje dere må få en skikkelig avtale da, på at du har de mest?

Skrevet

Jeg er 100 % mot 50 / 50 ordning. Jeg har sett så mange tilfeller som synes det er kaos på sikt.. Dersom dere skal inngå en slik ordning burde dere bo i samme barnehage / skole krets, og være 100 % gode venner...

Du kan jo selv prøve å pakke en bag, og bo en uke i Moss, og en i Porsgrunn..og holse på sånn i 6 mnds' tid... så skal jeg spørre deg igjen da ..åssen du har det !!

Ganske sikker på svaret - husk; barna skal ikke klandres for at dere ikke mestret samboerskapet !!

Skrevet

Forsto ikke helt hvor mye hver av dere har barna i dag (onsdag-søndag hver uke blir jo langt over 50/50).

Men om du er avhengig av OS kan dere vel gjøre det slik at du har de bittelitt mer, 4/60, det er vel snakk om en ekstra dag i uka så vidt jeg vet. Da får du de ekstra ytelsene, og dere deler fortsatt ungene nesten 50/50.

Gjest Orkideen
Skrevet

Det er barna som er det viktigste, ikke pengene. Du kan ikke "straffe" bf ved å la ham ha mindre samvær med barna fordi du vil ha mer penger. Jeg forstår godt at han vil se mer til barna sine.

Hvis du trenger mer penger må du finne deg en jobb som er bedre betalt eller en ekstrajobb. Men du kan ikke foreslå at faren skal ha barna mindre for at staten skal betale deg mer penger. Det er helt likegyldig for megleren hvordan du har det økomnomisk. Han eller hun er opptatt av å lage en avtale som er til det beste for barna dine, ikke for deg.

Gjest Palodze + snulla og ia
Skrevet

Mekleren jeg dro til her i Oslo sa at en del par med 2 eller flere barn delte samværet slik at begge fikk stønader...det var den eneste måten for dem å kunne greie seg som aleneforsørgere. Det er faktisk viktig for barn at foreldrene har det greit økonimisk...dårlig økonomi kan bidra til negative ting slik som depresjon og utrygg hverdag (har vi råd til mat imorra, blir vi kastet ut neste måned?)

Skjønner heller ikke hvordan dere får til 50-50 med de dagene du nevnte, men jeg kan ikke se noe negativt med at minst en av dere får OS hvis dere sliter økonomisk.

Skrevet

forstår jeg riktig med at du har barna onsdag og torsdag ene uka og torsdag til søndag neste uka? altså har du nå barna litt mindre enn 50%?

mannen vil ha barna mer enn dette på sikt, mens du vil ha barna mer enn 50% for å få støtte?

veldig vanskelig å si hva som er riktig for dere.. men syns barn skal ha et hjem som er hovedhjemmet om du skjønner? hvis faren til barna vil ha dem mer.. så kunne du jo vurdert det for en periode.. hvis barna har det bra der og barnefar ønsker dette.. så har jo også du mullighet til å jobbe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...