Gå til innhold

blir jeg et rævhol nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk vite for 10dager at en venninde skla gifte seg å hun spurte om jeg ville vere forlover! Jeg sa ja men så fikk jeg vite at det e 5timer herfra at man må betale halveoppholde selv, drikke ikke e inkludert å på toppen får ikke sambo vere med for hun kjenner ham ikke. jeg sa jo ja men dess mer jeg tenker å regner på det får jeg bare helt vondt i magen! blir jo togbillet, opphold, drikke, kjole å sko. uff har verken lyst eller råd jeg nå!!!

Jeg tok en prat med henne når jeg fikk vite at ikke sambo fikk bli med å hun sa at de va bare de aller nærmeste som sku komme, men sist jeg snakket med henne va det rundt 20stk som sku vere med!

Jeg vil ikke skuffe henne ¨å vere et rævhol men det e vell det jeg blir:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at bryllupet e om to uker.

Skrevet

Er det et hastebryllup eller? Hvorfor har du ikke blitt spurt før, mener jeg?

Det var nok litt dumt av deg og ikke spørra hva det innebar å være forlover før du sa ja, så det kan godt tenkes du blir oppfattet som et "rævhol" (jeg hadde nok ikke brukt det ordet kanskje, hehe) om du sier nei nå.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at en må betale transport og opphold selv i bryllup - hvem har råd til å betale det for gjestene sine..?!? Heller ikke uvanlig å ikke ha gratis drikke, og at det blir noe stort problem kan jeg ikke helt se... Skjønner godt at det er kjedelig at du ikke kan ha med deg samboeren din. Men om det er 20 stk som kommer så må jeg si det er en liten gruppe, og høyst sannsynlig de brudeparet anser som de aller nærmeste. Jeg skal gifte meg om 2 mnd, og bare vår aller nærmeste familie er tilsammen over 15 stk. Jeg regner med at dere er gode venninner, siden hun spør deg om å være forlover, og da syns jeg kanskje det ikke er unaturlig at du prioriterer bryllupet og ser det som en ære å bli spurt, i stedet for å klage over at du må betale litt selv. Du trenger jo ikke å kjøpe en dyr kjole, togbilletter kan en ofte få til minipris om du bestiller i tide, og en må da virkelig kunne klare seg uten så veldig stort budsjett til drikke om en ikke har råd til det? Ser som sagt ikke helt problemet ditt... annet enn en litt negativ innstilling.

Skrevet

Jeg synes nå det er litt dårlig av henne å ikke regne samboeren til forloveren sin som en av de nærmeste jeg da.

Hvorfor ble du ikke spurt før? Hastebryllupp, eller ble du spurt fordi den opprinnelige forloveren sa nei?

Du stiller helt klart bruden i en litt vanskelig situasjon dersom du sier nei nå og det er jo ikke helt god stil, men jeg skjønner godt at du har betenkeligheter.

Skrevet

Sier eksakt det samme som FletteMette her!

Skrevet

Hvis dette er en god, nære venninde som ville stilt opp for deg og at du virkelig er hennes nærmeste (at du ikke er reserveløsning) så hadde jeg bitt tennene sammen, og stilt opp for henne. Du får bare prøve å gjøre det så billig som mulig, og være ærlig med at du har dårlig råd, dermed kan du ikke klare å gi så dyr gave i tillegg til å betale for alt det andre.Det at sambo ikke er bed, javel, kjedelig, men vil hun ha det slik så får hun det. Det er tross alt hennes bryllup, og ikke noe å furte over synes jeg.

Hvis hun derimot ikke er så nære venninne (veldig rart om hun er en nære venn og ikke kjenner din samboer...) så hadde jeg vært ærlig , sagt at jeg ikke hadde råd og takket nei. Men gjør det så fort som mulig slik at hun kan hente inn nok en reserveløsning ;-)

Skrevet

Ja da er du et rævhol. 20 stk er ikke mange, det er faktisk veldig få. Husk at det er familie medregnet, ikke bare venner. Synes i hvertfall ikke at det var motstridende med 20 gjester og at din samboer ikke ble bedt. Å betale noe selv er helt vanlig, og at en skal "kreve" åpen bar for å gidde å gå i bryllup er lattterlig. Åpen bar blir ofte en bekymring for brudeparet om de ikke har veldig god råd, og den ene kvelden skal de få kose seg uten bekymringer.

Skrevet

Hvis hun vil ha et lite bryllup og ikke kjenner din samboer, er det jo itt forståelig at han ikke bes.

Jeg betalte flybillett selv da jeg var forlover. Bruden besørget hotell, men det var fordi de er i hotellbransjen selv.

Jee synes nå du skulle gå, jeg.

Du kan jo vise raushet selv om du mener hun ikke gjør det.

Skrevet

Syns slett ikke du er noe rævhøl.

Som en nevner, er det en så god venninne når hun ikke kjenner samboeren din..?

Og hvorfor i all verden har du blitt spurt så sent?

Jeg har selv vært forlover, og lagt ut både kroner og svette i utdrikningslaget, og jeg hadde syntes det hadde vært kjipt gjort av brudeparet å forvente at folk skal betale reise, opphold og drikke, samt at man ikke for ta med seg ens partner i bryllupet. I hvert fall om man vet at folk ikke sitter så godt i det økonomisk, noe man gjerne vet om det er gode og nære venner.

Det er de som velger hvilken feiring de vil ha, og må da selvsagt ta høyde for at ikke alle har råd eller ønske om å være med, på slike premisser som de har satt.

Skrevet

Jeg ble bedt i bryllup i Gudbrandsdalen i sommer. Ikke som forlover, riktignok. Bor i Oslo. Betalte selvfølgelig for bensinen opp dit selv. Overnattet på et sted hvor brudeparet hadde fått billige priser, men jeg betalte selvsagt dette også. I tillegg til gave og selvsagt mine egne klær (man har forresten ofte noe i skapet også, hvis man ser nøye etter). Drikkemessig fikk man bonger inntil en viss grense , ville man ha mer, betalte man for tilbudspris i baren. Jeg har vært i mange slike bryllup. Det er en helt normal ordning. Skulle brudeparet liksom betalt bensin, overnatting og kjole for meg?

Skrevet

I rævhol-konkurransen har hun allerede vunnet, så du blir uansett kun nr to.

Skrevet

Hva slags bryllup er du vant til KaMa? Om vi skulle betalt reise og opphold for de 45 tilreisende gjestene i vårt bryllup hadde jeg aldri blitt gift.

Skrevet

Hadde vært interessant å vite hvor lenge dette bryllupet har vært planlagt. Veldig rart å bli spurt om å være forlover mindre enn en mnd før. Hvis hun spurte deg om å være forlover fordi den opprinnelige ikke kunne, tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så mye. Det høres ikke ut som at dere er så fryktelig nære venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...