Gå til innhold

Pynte marsipankake, med hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er favorittkaken til mannen min, og han har bursdag til søndag.

Skal lage dette, men hva skal jeg pyne med? Han er ikke begeistret for frukt, bær og nøtter, så det er liksom utelukket. Jeg er ingen kunstner så de marsipanrosene jeg lager, er ikke mye og skryte av....

Noen gode enkle tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på bakeri får man jo kjøpt ferdig marsipanpynt i alle fasonger. ellers så kan du jo smelte sjokolade og lage artig mønster ved å putte smeltet sjokolade i pose med lite hull. Lykke til!

Skrevet

gele som du skriver med, kan du tegne blomster med, skrive gratulerer etc, ta en liten krem topp f eks i hvert "hjørne", sett på ferdig kjøpt sjokoladepynt , sukkertopp el.l på kremen. Eller reven sjokolade på toppen over hele. eller gå for den minimalistiske stilen - altså ingen pynt overhode... :)

Skrevet

Bruk marsipan i feks to forskjellige farger, kjevle de ca en cm tykke og legg oppå hverandre og rull sammen. Skjær i skiver og legg ved siden av hverandre og kjevle ut som vanlig.

Da blir det kjempefint mønster og du trenger minimalt med pynt :)

Høres kanskje vanskeligere ut enn det det er, er egentlig veldig enkelt :)

Skrevet

På en velassortert matbutikk (ica, ultra, meny, f.eks.) så finnes det ferdig lagede pyntegreier. Laget i marsipan, sånt sykkerpynt og mange varianter i sjokolade. Står sikkert der de har strøssel. Så kan du kjøpe lys som er formet som tall. Det vil han sikkert like ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...