Gå til innhold

MR undersøkelse skadelig for fosteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er skadelig for fosteret at en utfører MR undersøkelse? Venter på time samtidig som jeg prøver å bli gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var på MR undersøkelse forige uke, og før jeg slapp inn måtte jeg fylle ut et skjema, derav krysse av om jeg var gravid eller ikke. så det er tydelig at noe må det jo være siden de lurer på det?

Skrevet

De riskerar inte att göra en MR om du har misstanke om att vara gravid. Jag har precis fått en tid själv och jag meddelade min läkare att jag försöker bli gravid. Stod också på inkallningen att man skulle höra av sig om man är gravid. Fick en tid sent i januari, så ska försöka få en tidigare tid om möjligt. Om jag inte redan är gravid då....för då kan jag inte ta det iallafall. Vore därför bra att få en tid runt IKM så att ett test kunde tas oavsett.

Skrevet

Heisann!

Ut i fra det min lege har fortalt meg er ikke MR farlig. MR har ikke røngen stråler slik CT og vanlig røngen. Det jobber på magnetisme. De vil vite om man bl.a er gravid slik at de vet hva de skal ta hensyn til. Tror det er angående innstillinger osv. De tar jo også utgangspunkt i om det er forsvarlig å ta MR bilder. Legen din ville nok ikke ha sendt deg til MR undersøkelse hvis det ikke var forsvarlig.

Dette er jeg har blitt fortalt og forstått av min lege. Så jeg går ut fra at det stemmer ganske bra.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...