Gå til innhold

hva ville dere tenkt om....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjæresten deres som i utgangspunktet har gitt klar beskjed om at han ikke tror på å gifte seg, og at samboerskap er en minst like god løsning, åpner en telefonsamtale med:

han: "nå vet jeg hvem som skal spille i bryllupet mitt når jeg skal gifte meg. det er ****!"

jeg: "får håpe den du skal gifte deg med liker den musikken også da ;)"

han: "ja det gjør hun!"

eh... håper det er meg da... tenker jeg, men du skulle jo ikke gifte deg.... rimelig forvirret...

så snakker vi om en del andre ting og så kommer det igjen...

han: "ville det vært viktig for deg å gifte deg i kirken om du skulle gjort det igjen??"

jeg: - stille litt for lenge - så ler jeg litt beklemt og minner ham på at jeg fortsatt er separert fra x'n min, og har ikke tenkt på det engang (juger såklart siden jeg elsker kjæresten min og sikkert ville besvimt av lykke om han fridde, selv om jeg er helt inneforstått med et samboerskap...)

han: "men sånn hypotetisk... kirken eller byfogden?

jeg: eh.... (dette begynner å bli litt pinlig siden jeg ikke er formellt skilt og han jo HAR sagt TYDELIG at han ikke har tenkt å gifte seg....), men jeg sier som sant er at jeg ikke liker det uformelle hos byfogden, men at det ikke er kirken som er viktig - det er sermonien... OM jeg skulle gifte meg igjen så kunne jeg faktisk tenkt meg gjøre det under åpen himmel...

etter det ror han seg galant unna..., men ikke før han faktisk har foreslått et par steder....

hva skal jeg tro????

har han faktisk tenkt å fri til meg? eller hva driver han med?

denne mannen kjenner vanligvis mine innerste tanker og følelser..., men akkuatt nå er jeg utrolig forvirret i forhold til hans...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som at han ønsker å fri til deg. MEN uansett så luerer jeg på hvorfor du ikke bare spurte han rett ut hva han mente med dette? Og i stedet for å TENKE at du håpet det var deg, så heller SPØRRE om det var deg han tenkte på da?

Hva om han hadde tenkt å fri til deg, men tviler på grunn av svarene du har gitt han.

Personlig så liker jeg ikke å gå rundt grøten på den måten. Det skaper så mye tanker og usikkerhet.

Kanskje forholdet deres enda er litt nytt slik at det ble vanskelig for deg å spørre han om dette. Men jeg vet at hvis MIN samboer hadde sagt slike ting så hadde jeg spurt han rett ut om han hadde ombestemt seg nå i forhold til ekteskap. Vi har vært sammen i 8 år nå og jeg gidder ikke å sitte å lure:)

Håper for din del at dette ordner seg og at han faktisk frir til deg hvis du ønsker det:) Han høres ut som en luring, og at han ivertfall bryr seg om dine tanker i forhold til bryllup og de slags.::)

Lykke til!:)

Skrevet

Herregud for en dum måte å si ifra at han har lyst å gifte seg allikevel på da.

Du blir jo sittene som et spørsmålstegn etter det der.

nå får du jo bare vente i spenning og håpe det var deg han mente. Jeg tror det var det.

Men dere kan jo evt bli enige om å gifte dere om dere vil, er jo ikke sånn at man må vente på et frieri fra mannen heller.

og forresten; seremonier på tinghus og byfogder er såvisst ikke uformelle. Gifta meg på tinghuset selv og var en veldig fin seremoni. :)

Skrevet

Det er ikke tvil om hva det høres ut som.

Men nå må ingen ikke glemme at dette er en mann du snakker om. Og mann kan fint snakke og spørre om slikt av ren nysgjerrighet uten at det faller dem inn hva slags signaler de sender.

Skrevet

Her er det jeg som har vært litt på det at samboerskap er like greit som ekteskap (med de rette avtalene i orden) og samboer har vært helt inneforstått med det, men jeg har tenkt litt på det og spurt litt rundt dette, for jeg har ikke villet slå en fullstendig strek over det dersom det skulle vise seg at han var åpen for en litt mer utradisjonell vri.

Jeg har spurt om hvordan han vil gjøre det, og da antar jeg han skjønner at det er han jeg evt vil gifte meg med og at det er hans tanker jeg lurer på, ikke for å planlegge et bryllup oppe i hodet mitt med noen andre, hehehe.

Han har nok endret mening, men fisker litt i forhold til hvordan dere evt ville løse det ved et evt bryllup. Ikke legg så mye i det. Det er jo ikke sikkert han tenker akkurat nå, men en gang i fremtiden.Hvis det fortsetter med sånne drypp og hint, spør han heller rett ut enn å gå å lure. Det håper jeg min samboer ville gjort hvis han var usikker!

Lykke til:)

Skrevet

vel han er av den typen som liker å gjøre ting på den rette måten....

går rett og slett ut ifra at det uansett ikke vil skje noe fra hans side før jeg faktisk er "ledig" dvs formellt skillt ;)

han er ikke den typiske ubetenksomme typen, slik de fleste menn er... han sier ikke noe om han ikke har en tanke bak det.

og han sier ikke ting han ikke kan stå for...

så om han sier at han skal gifte seg, så har han vel bestemmt seg for det da.. og han sier han elsker meg.... så jeg må jo gå ut ifra at det er meg han tenker på...

men spurt meg har han jo ikke ... enda....

men OM han gjør tror jeg faktisk at det kan bli et veldig fint frieri :)

Skrevet

Skillsmissen fra eksen din er ikke i boks enda,og du tenker allerede på å gifte deg på nytt?! Noen eier ikke moral her i livet!

Skrevet

hehe, nei du kan jo si det på den måten kanskje ;)

men du vet ingenting om hvordan mitt liv med min ex har vært vet du vel?

kanskje det eksteskapet faktisk var over for mange år siden, men at det ikke har vært formellt avsluttet???

en tanke bare ;)

Skrevet

Jeg kritiserer deg ikke for å ha skilt deg. For all del ikke misforstå det;) Synes bare det var litt kjappt å tenke på nytt giftemål allerede. Er klar over at jeg ikke vet noe om ditt forrige ekteskap,men du trenger da ikke å forhaste deg inn i ett nytt fordiom?

Skrevet

nei... som sagt så tenkte jeg ikke på det i utgangspunktet... fordi han jeg er kjæreste med og nå etter 6 mnd som kjæresten kommer til å flytte sammen med om et par mnd, har høylytt proklamert at han ikke tror på ekteskap....

men...

når det er sagt.. ex'n fikk samboer mindre enn en mnd etter at jeg flyttet ut....

og nei; forhaste meg inn i noe gjør jeg IKKE ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...