Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hvis dere hadde hatt 10000 kr til å bruke på en liten ferie i desember eller begynnelsa av januar (ikke selve juleuka), hvor hadde dere tatt med mannen og tvillingene på 10 mnd da? Ferien er vel først og fremst til avveksling/avslapping for mor før hun skal ut i jobb, og for far før han skal prøve å stelle hjemme alene for alvor. Jentene er nok for små til å ha spesielt stor glede av en ferie, men det er viktig at destinasjonen er forholdsvis barnevennlig da. Tips til destinasjon, hotell, transportmiddel, restauranter og gjøremål osv. mottas med stor takk:) Og hva slags vogn hadde dere tatt med? Kombivogna dere allerede har eller invistert i ny(e) og lettere reisetrill(er)? Er også interessert i andre tips for hva som gjør reisa med små tvillinger så behagelig som mulig.
bøllefrøene Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 hei.. tror jeg ville dratt en uke til kanariøyene.. på et super barnevennlig hotell. jeg skal selv reise til thailand med mine gutter i januar.. da er de ti mnd. vi skal bo i en stor leil.. hvor alt av barneting finnes.. stoler,seng,stellebord osv. det er også et barnevennlig hotell.. barnebasseng osv. vi har kjøpt en brukt tvillingtrille som vi skal bruke på reisen.. ellers skal vi ta med masse mat og bleier.. håper dere kommer dere på en tur.. vår reise blir også før barnehage og full jobb.. satser på å samle litt energi.
Nonesin Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Heisann.Vi feiret 1 års dagen til barna på Anfi delmar på G.C. Vi kjøpte Maclaren twin triump som vi hadde med, da det ikke annbefales å ta med stor vogn. (skal forresten selge den nå, si fra om du er int) Vi tok med middagsglass, grøt, mme og bleier til hele oppholdet men gikk tom nest siste dagen. Det er ikke å annbefale...grøten der nede luktet vaniljesukker og alle de andre innholdt sjokolade + at bleiene var som fra steinalderen. Men det var deilig med ferie og barna lekte i skyggen i bare bleia ute på hjerteøya. Virklig balsam for sjelen for alle sammen. Bare spør om du lurer på noe. Også ergo bæreseler er geniale på en sånn tur. Lykke til.
moden mamma Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Må bare kommentere.. Vi har vært på GC i lengre perioder og er veldig fonøyd med barnemat og bleier. Vi bruker handle på Carrefour hvor de har kjempeutvalg. Vi var der 10 uker da forrigemann var 8 mnd og hadde dermed ikke med mat til han for hele perioden. MEN - grøten... som nonesin skriver - den var ikke bra. Fikk heldigvis noen som skulle nedover til å ta med. Men bleiene var vi veldig fornøyd med, også middagsmaten. Anfi del Mar anbefales på det sterkeste - de har for 1 mnd siden åpnet en stor Spar butikk med masse utvalg av barnemat så jeg ville ikke tatt med mat... men det er meg da :-) Må bare spørre Nonesin.. hvorfor anbefales det ikke ta med stor vogn? Og - hva legger du i "stor vogn"? Vi skal nedover i februar med gjengen vår og tenkte ta med TFK'en med sportsdel da vi skal være 6-7 uker..
Pluttiplutt Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Jeg hadde reist!..man må da nyte livet når man kan:) Vi reiser til New York nå i jula. har ikke kjøpt billetter enda, men reiser for ca 1 måned. for å besøke familien til mannen min. Vi tar ikke med vogna vår, da emmajlunga ikke finnes der( i tilfelle ødelagt vogn på fly) tenkte vi skulle kjøpe en tvilling trille, eller 2 single. Hadde vi reist til et sted hvor de har emmaljung hadde vi tatt med den store vogna! kjøper også reiseseng og lekegrind der nede, og 2 ergobaby bære seler:) siden det er billigere enn her i norge. og i og med at det er New York er det godt å kunne slå sammen vogna på tur og bære ungene..på subway eller buss.(masse mennesker der og man må slå sammen vogna) hadde jeg kunnet hadde jeg reist til et varmt sted hvor barna kan gå i bleie og kose seg i varmen:) hvor man kan slappe litt av og nyte livet. Nonesin, hvor mye skal du ha for vogna? mulig jeg er interressert i å kjøpe den. Spørs på prisen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Takk for svar alle sammen:) Blir kanskje ei Kanariøy på oss. Ser de har billige turer til Tenerife nå. Men har ikke bestemt oss enda. Må bl.a. overtale mannen til å velge syden framfor ei ny spisestue:) (Hjelp til gode argumenter, anyone?) Vurderer faktisk også Øst-Europa. Type Praha, Riga e.l. Noen som har erfaringer med å reise med små barn dit? Nonsin: Er kanskje intr. i å kjøpe vogna di. Prøvde å sende deg en pm, men tror boksen din er full. Hva skal du ha for den? Har du bilde? HI
Nonesin Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Det annbefales paraply triller fordi det er mindre sjangs for skader + at de tar mindre plass og er lettere å reise med. Men skulle jeg vært i mange uker i utlandet ville jeg vurdert å tatt med en av hver. Men beklager at jeg glemte å si at middagsglass og fruktpure der nede er suverene. Også har de jo nan mme, men vi slet litt med blandingsforholdene selv om vi fikk hjelp i resepsjon. Jeg skal rydde opp i innboksen, så om noen er inntresert i vogna er det bare komme med bud. Vognen er uten skader og fremstår som ny. Bilde kan sendes på mail.
Nonesin Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Må også bare nevne at ergo bæreselene våre hadde jeg ikke klart meg uten. Virklig en kjempe innvestering:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå