Collet :) Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Jeg er så plaget med sure oppstøt at jeg holder på å forgå... Konstant, hele dagen.. Lever på Gaviscon og prøver å unngå alt som kan gi meg sure oppstøt. Jeg er kort i livet og allerede er magen (SF-målene) til ribbena. Slik var det sist også, fikk fort stor mage (er nå 24 uker på vei) og så holder den seg sånn en del uker før den eser litt mer.. Husker også disse sure oppstøtene, men mener at de gav seg etter en stund, når alt synker litt kanskje?? Er det flere som er plaget med dette, har det forsvunnet hos dere? Har dere andre gode råd?!?
smilan Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Sure oppstøt kan gi seg når megen dette ned føre fødselen har jeg hørt. Grunnen til sure oppstøt er jo at magen presses opp og man får reflux av magesyre, denne kjennes som brennende svie.. Den forsvinner hverfall når bebbissn er kommet ut :-)) Lykke til!
3snuppeliner Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Jeg spiste rødløk til lunsj idag og holder enda på å forgå av halsbrann og sure oppstøt=:-( Skikkelig ekkelt... Har hørt at melk eller Love Hearts skal lindre, men har ikke prøvd selv..
Mamma med *Mai-baby* Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Forrige svangerskap så hadde jeg d helt til fødselen var overstått. Har fått det nå også, og spiser noe som heter titralac som kjøpes på apoteket. Funker kjempebra
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Enige med resten her desverre. Det går nok ikke over før etter fødselen. Har med at slimhinnene i hele kroppen er "løsere", de forbereder seg til babyen skal ut. Dette innebærer at slimhinnene i halsen/magen også er løsere og dermed kommer det sure oppstøt. Hadde det slik sist, og gaviskon var med meg og gitt. men det hjelper å holde seg unna STEKT mat og STERK mat. Og sist hadde jeg egen melkepakke i kjøleskapet som jeg gikk å drakk av hele tiden (for det lindrer og) Melkeproduker er base og base nøytraliserer syre (som er sure oppstøt) Syre har man i magen uansett, men leggen man en liten hinne med base i magen kan en hindre at syra kommer opp for det meste..
Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Har hatt halsbrann under begge mine tidligere svangerskap. Det startet når jeg var ca halveis, og gav seg først når babyen var kommet ut av magen. Ikke noe behagelig det der..
to_tette? Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 de gav seg ikke for meg før etter fødselen, selv om magen sank litt ned. er ganske kort (1.60) så kanskje det gir seg litt for de som er litt lengre, og har litt mer plass oppover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå