Sonata08 Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 I dag fikk jeg min BabyWatcher og jammen var det en herlig følelse å høre hjertebankene !!!! Men så begynner jeg jo alltid å bekymre meg. Hjerterytmen til den lille lå mellom 170-175 slag i minuttet og jeg har lyttet mangen ganger i dag uten at den ser ut til å endre seg. Er ikke dette litt vel høy frekvens ? Jeg er 12+2 i dag. Hva er deres erfaringer?
smilan Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Normalen er jo mellom 120 og 160.. (alt etter hvor du leser) Syns ikke 170 - 175 er sånn veldig høyt da, men kan jo høre med lege likevel.. Min sin har ligger på 122 - 150
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 hmmm.. tror kanskje det er en grunn til at det er jordmødre som har doplere. Tror jeg har blitt temmelig nervøs av å gå å måle hjertelyd hele tiden.(men sånn er jeg) Snakk med jordmor dersom dere skal bruke denne slik at det ikke skaper unødvendig nervøsitet, for da er jo hele poenget borte, eller? Babyen merker jo dersom du blir nervøs/stresset.
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Vet at det er vanlig at babyen har litt høyere puls når man er litt kortere på vei. Med mine har jeg vært på tidlig ul med begge. I uke 7+4 hadde lillegutt ca 170 i puls og jenta i magen hadde ca 160 i uke 8+5 Etter dette har hjerterytmen ligget stabilt på 150-155. Det kan godt være at babyen hadde tatt en skikkelig kolbøtte rett før du satte på babywatcheren og da har de jo litt høyere puls enn "hvilepuls"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå