Gå til innhold

Bæresjal

trollmor & trollungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen erfaring med bæresjal og hva kan du anbefale?

Brukte BB til førstemann og var fornøyd med det. Men nå vil jeg ha noe som kan brukes med en gang. Har fått en meitai( er det det heter?) men den kan vel ikke brukes så mye på de bittesmå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke meitai med babyen i froskestilling, og at du liksom tetter hullene med stroppene. Skal se om jeg finner en link med bilder til deg. Elastisk sjal skal jo være bra for nyfødte, tror ikke det er så stor forskjell på de, mer på farger osv. se f.eks lotusbarn.no. Vil du ha vevd sjal kan jeg gi deg et billig og kjempebra tips, kjøp louisastoff på jysk (150,- for 5 m.) Del det på langs, og brett dobbelt rundt kanten og sy. Da får du to sjal til 75,- pr stk, de er kjempegode og stødige :-)

Skrevet

Takk takk. Fint med en forklaring samt bilder på riktig bruk :)

Noen andre med erfaring?

Skrevet

Er det en ting jeg er absolutt MEST fornøyd med å ha gått til innkjøp av så er det elastisk bæresjal! Jeg kjøpte Moby wrap fra Lotusbarn:) Har også vevd - men synes det elastiske er absolutt best fra de er nyfødte frem til de 3-4 måneder. Her hadde lillegutt kollik - men så fort han kom opp i bærejsalet roet han seg og sovnet:) Det er virkelig behagelig å ha på - fordeler vekten slik at man ikke får vondt i skuldre eller rygg. Løp og kjøp er min anbefaling;)

Skrevet

Tenkte jeg skulle ha tilgjengelig så fort vi kommer hjem fra sykehuset. Her hadde også lillegutt kraftig kolikk i 4.5 mnd, ble mye byssing fram og tilbake døgnet rundt. (Har nettopp fått bekreftet melkeallergi, antagelig derfor han hadde så kraftig kolik. Legene antar at også nestemann vil være allergisk så da er det greit å være forberedt.)

Skrevet

Eg vil og anbefale elastisk bæresjal (har Moby wrap frå www.lotusbarn.no). Det var heilt uvurderleg dei første mnd (brukte det fram til tuppa var ca 9 mnd - 8-9kg). No skal det seiast at lillesøster alltid har vore veldig roleg av seg, så eg har ikkje prøvd det ut på baby som ikkje har ein så "lett" start (eller kanskje lillesøster var så roleg nettopp fordi eg bar ho mykje?).

Det er ein kjempedeilig følelse å bære ein (nyfødd) baby inntil seg på den måten, det er omtrent som å vere gravid, berre at du kan sjå på og snakke med og klappe på babyen, samt at du har fått kroppen din tilbake :o)

Elastisk sjal er uovervinneleg til nyfødde, MeiTai'en er flott når babyen blir for tung for sjalet. Mange går over til vevd sjal etter elastisk (då siger ikkje babyen nedover sjølv om h*n blir tyngre), eg har rett og slett ikkje prøvd det enno, er happy med MeiTai'en.

Eg begynte å bruke sjalet mitt allerede på klinikken ( http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow_user/395023/offset/16 ) og det kan anbefalast. Utruleg deilig å kunne bære på den måten.

Skrevet

Takk takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...