Venja Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Har termin i midten av desember og siden storebror kom før termin sist så regner vi med at lillebror er ute i god tid før jul og at mannen mest sannsynlig er ferdig med sine 14 dagers perm. Vi har ennå ikke bestemt oss for om vi skal feire julaften hjemme for oss selv eller sammen med min familie. Er jo koselig å feire jul sammen med familien, men et styr med alt som skal pakkes og dras med frem og tilbake. Mannen skal jobbe mye i romjulen så kommer nok til å bli en god del alene med to små.... er spent på hvordan det skal gå, eldstemann er ca 21 mnd da. Kan jo selvsagt reise og besøke de dagene han jobber, men har jo lyst å være litt hjemme og i julen. Hvordan skal dere gjøre det i julen?
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Jeg har termin i begynnelsen av desember, og vi tenker som så at vi tar ting helt piano og litt på sparket. Jeg er førstegangs og aner ikke hvordan det blir å få en baby i hus. Så vi har sagt fra til svigers at det kommer helt an på når tulla kommer, kommer hun rundt termin tar vi oss sikkert en tur på julaften ( 1,5t kjøring), men skulle hun komme etter termin så kan det hende vi bare blir hjemme å koser oss her. Man vet jo heller ikke hvordan formen blir heller. Min sambo har fri i romjula, så vi kan jo evt ta i mot litt besøk da. Vi har ikke turt å planlegge noen ting, og jeg tror familien forstår det. Min familie bor enda lenger unna, det er 3 timers kjøring, og det kommer vi nok ikke til å gjøre i år. Men de er hjertlig velkomne hit.
Mrs. Charming Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg har termin 2 desember og satser på det ;-) I år går turen til mine foreldre og familie, det er 1 time unna. I tillegg kommer hans foreldre sent 2. juledag og skal være i en uke(De bor i et annet land...) Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til alt vi har planlagt og sagt ja til...I tillegg er jeg ikke helt bombesikker på om mannen min har fri absolutt hele romjula, men jeg veit at foreldra hans er rimelig fornuftige og selvstendige. Jeg kommer uansett til å kjøre et egoløp, babyen er jo under en måned gammel i feiringen og søvn og amming kommer i første rekke- Resten får alle andre styre med. Det eneste jeg kjenner jeg blir irritert på er at det blir en konflikt mellom at jeg vil møte min familie og spes min søster og hennes familie(som også bor i et annet land...) men at foreldrene hans kommer for å se babyen...og der babyen er, må jo også jeg være...eller omvendt-og akkurat det provoserer meg! Jeg tror alle andre enn meg og min søster kommer til å være helt fornøyd med dette.
2SønnerSmå Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Det var denne kabalen ja,den er jammen ikke enkel- med eller uten baby =) I år har vi bestemt oss for å feire julaften hos svigers,tidligere på dagen tar vi runden hos alle de vi vil ønske god jul,dermed også min mor og de =) det er tradisjon hos oss,og tror ikke vi kommer til å bryte den selv om vi har 1 barn til. (Våre foreldre bor 2 min fra oss) Det skal bli deilig å slippe å lage mat på julaften,og komme hjem til rent og ryddig hus. I løpet av romjulen blir det nok av besøker,kjenner at jeg gleder meg til å være "litt hensynsløs" på vegne av babyen og oss selv,vi tar alltid hensyn til familien,men i år tenker vi nok mer på oss selv. Uansett så SKAL det bli en deilig jul i år
HokusPokus&Filiokus Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 I år skal vi feire hjemme så vi slipper å dra med pakker og 4 barn bort. Svigermor, mine foreldre og to søsken kommer da. 3.dag kjører samboer barna sine hjem, og 4.dag reiser sønnen min til faren sin, og resten av jula har jeg bare tenkt å slappe av. Vil få unna mesteparten av familiebesøk mens alle barna er her. Kjenner at det kan nok bli litt hektisk, men så lenge jeg får god hjelp av samboer og jeg får til det meste uten å stresse, satser jeg på at det går bra
lille spira Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Her kommer forhåpentligvis førstemann innen en uke (termin om 4 dager) Vi løste hele greia med å invitere foreldre og søsken hit. Det var mye snakk om åssen vi kom til å gjøre det i år når vi har en liten kontra tidligere (vi har vært hos hver vår familie og spist middag også byttet på å komme til kaffe/gaver). Nå blei det så mye styr ut av det at vi rett og slett ba alle hjem hit i år. Med krav om at de lager maten selv Vi står for skrelling av poteter og disse enkle oppgavene, men jeg går ikke igang med store prosjekter som ribbe osv. Dermed slipper vi det styret, samtidig som vi får være hjemme Skal sies at vi er eldst i søskenflokken begge to, så vi blir bare 11 stk inkludert minsten på ca 1 mnd Hadde vi ikke gjort det slik så hadde vi nok blitt kjørende fram og tilbake mellom våre foreldre, middag en plass og kaffe/gaver en annen. De bor bare 10 min unna hverandre.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Her i gården skal vi til svigers julaften. Glad for å slippe å styre noe ekstra. Har termin i januar, og plages med bekkenløsning, så orker ikke besøk. Svigers bor bare 5 min unna, så det er heldigvis ikke lang kjøring. Da hadde vi vel heller vært hjemme alene. Men det er jo morsomt for våre to eldste å være sammen med søskenbarn. Til HI: ikke innstill deg for mye på at du får før tiden denne gangen også. Ventetiden blir fryktelig lang, hvis ikke det skjer før nærmere termin. Har erfaring med det selv...
Siljev85 Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Eg har termin 17.desember, og sida eg e førstegangs kan eg vel ikkje satse på verken det eine eller andre, derfor kjem min mor og bror til oss på julafta, så lager ho mat osv..då slepp vi å flytte oss uansett om lillejenta er komt eller ikkje. det trur eg e det lettaste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå