Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Emilie kom til verden dagen etter termin, 12/11

Vannet gikk mens jeg lå i senga kl 05:30 på termindagen!

Hele dagen gikk uten at det kom rier. Hadde en kynner og to i timen, men ingenting mer :-(

Brukte formiddagen til å slappe av, og kl 15 dro vi inn til sykehuset for en sjekk! Hjertelyden var grei, jeg ble skrevet inn, og fikk beskjed om å komme tilbake kl 07 morgenen etter hvis det ble nødvendig å sette igang riene...

Ble litt frustrert siden ingenting skjedde, så jeg bestilte time hos refleksolog kl 20 på kvelden!

Satte meg i badekaret når vi kom hjem ca kl 21:30, i håp om at de få riene jeg nå hadde ville ta seg opp!

23:30 gikk jeg ut av badekaret med bra vonde rier, men absolutt overkommelige.

Plutselig kom riene veldig tett, og jeg klarte ikke å stå oppreist!

Kom meg ned trappene til gangen, der begynte de verste riene, og jeg spydde som en gris!

" Denne ungen blir født her, jeg setter meg ikke i bilen! FAEN det gjør vondt!" Etter den kommentaren fikk jeg klar beskjed om at jeg ikke var sjefen lengre.....

Vi var på sykehuset ca ved midnatt! Da var riene helt uholdbare, og jeg ble forbanna når jordmora ikke fant papirene mine, og ikke kobla meg til maskinen som måler hjertelyd og rier med en gang!

Når hun omsider fikk koblet meg til, lå jeg å hylte på lystgass og epidural gjennom hver ri, som nå kom med 3 minutters mellomrom! Hun målte åpningen til 5 -6 cm og det bar rett inn på fødestue.

Var på plass på fødestua kl 00:30. Jeg kasta meg over senga og rev til meg lystgassen! For en befrielse!!!!!!!!!!!!!!!!

Men riene var forferdelige, og jeg gav beskjed til jordmora om at jeg bare måtte ha epidural!!!NÅ!!! Og så kom pressriene!

Da målte hun åpningen..."Kjære deg du har full åpning, bare begynn å presse du"

Ett nydelig nurk på 3338 gr og 49 cm kom til verden etter 6 minutter med pressrier. KL 01:15!!!

Etter min oppfatning, en utrolig kjapp fødsel, og helt fantastisk i forhold til den første(som varte i 1 døgn)

Kunne kanskje vurdert å gjøre det igjen etter dette :-) Det var ikke så fælt som jeg trodde :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med lille Emilie, regner med at dere er hjemme og koser dere nå:)

Jeg må bare spørre - hva er en refleksolog?

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta & velkommen til verden Prinsesse Emilie :o) Ønsker dere masse lykke til videre!!

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Emilie:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...