Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 kritikk på jobb? Og hvordan takler du kritikk? Jeg får litt kritikk i ny og ne. Ikke unormalt mye tror jeg. Skal ærlig innrømme at jeg har en tendens til å ta meg litt vel mye nær av det... Kjenner at det snurper seg i magen. Jeg blir vel egentlig handlingslammet, så man kan si at kritikk har en dårlig effekt på min innsats på jobb... Har tenkt flere ganger at kanskje dette ikke er riktig jobb for meg - at noen andre ville ha gjort jobben myye bedre. Er ikke det ganske tullete? For innerst inne vet jeg at jeg er RÅdyktig! Har mange års erfaring og er veldig godt likt på jobb.. Synes det er synd at man ikke kan gi hverandre mere ros! Når jeg får ros, blomstrer jeg og vil gjerne gjøre enda mer for at jobben skal gjøres bra.. Noen som har tips til hvordan man kan takle kritikk på en konstruktiv måte?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Gi kollegaer beskjed om hvordan de best bør ta ting opp med deg. Det kan være alt som trengs... Er oppi en del situasjoner med tilbakemeldinger, og har hatt hell med å være ærlig om hvordan jeg takler kritikk. (som deg, pluss at jeg har hatt det med å gå i forsvar). Jo mer bevisst jeg blir på min egen reaksjonsmåte, jo bedre takler jeg slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå