Gurine Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Jeg lurer sånn på hvordan babyen ligger, og må vente en heeel uke før jeg kan få svar av jordmor Kjenner i grunnen nesten aldri spark slik som andre prater om, men føler av og til det presser oppunder på høyresida av ribbeina. Ellers så kjenner jeg egentlig masse småbevegelser nederst i magen mot bekkenet, og det presser en del nedover innimellom, så det stikker nedover i underlivet. Men altså, jeg er så usikker om hun kan ha lagt seg feil vei, siden jeg ikke kjenner noen direkte sparking øverst i magen? Hun lå med hodet ned men med veldig god plass og bevegelighet for en uke siden, så hun kan godt ha snudd på seg. Hvordan føler dere bevegelsene i magen, og hvordan ligger babyen? Tok keisersnitt med første pga seteleie, og hadde normal fødsel med nr. 2, og ønsker så gjerne å føde vanlig denne gangen også, vil ikke ha noe seteleie
Gurine Skrevet 18. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. november 2008 Håper noen som har baby som ligger i hodeleie, og i seteleie kan svare på hvor dere opplever sparkene
Gjest Tale30 Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Hei Jeg er så langt fra en ekspert som du kan komme.. men.. Min ligger i seteleie, og jeg har hele tiden følt at jeg kjenner sparkene ned mot mellomgulvet/blæren. Det er ikke sånne kjempesterke spart, men mer sånn tripping.. Så kjenner jeg at det presser opp mot ribbena, noen ganger på høyre og noen ganger på venstre sider. Det svir skikkelig der til tider, men det er ikke noe spark. Jeg kjenner også at det dultes i midten av magen, men dette er ikke spark. Etter det jeg har lest føler mange som har baby i seteleie sparkene på samme måte som meg...
Gurine Skrevet 19. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2008 hmmm.. Ja det er 7 år siden jeg hadde ei som lå i seteleie, og 4 år siden jeg hadde ei som lå i hodeleie, så jeg husker rett og slett ikke hvordan det var.. Men har i hvertfall en rolig baby i magen, nesten så jeg blir urolig av det av og til, men så lenge jeg kjenner liv så håper jeg på at alt er bra. Jeg kjenner også mye tripping på en måte nederst i magen, nesten som fingre som trommer eller noe Må vel bare smøre meg med tålmodighet og vente på å høre hva jordmor sier ang leiet når jeg skal dit på mandag. Men jeg blir veldig i tvil om hun kan ha snudd seg til seteleie, siden jeg kjenner så lite spark oppover. Blir spennende å høre.. Får håpe babyene våre har tenkt å snu seg før fødsel i såfall
Mjølkekua Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Min gutt har festet seg i hodeleie, og han ligger med rumpa opp mot ribbeina (veksler litt fortsatt hvilken side). Det kjennes ut som en litt spiss barnerumpe når jeg tar på den. Beina går nedover igjen mot andre siden av der rumpa ligger og spark og bevegelser (her er det skikkelig ailien) er da på hele den siden. Armbevegelsene er i nedre del av magen og føles mer som "krafsing" ofte ned i bekkenet. Knær stikker ut både her og der med stortsett fra midtre del av magen. Rumpa presser godt opp i ribbeina og periodevis kjennes det ut som spark (men det er nok bare en rykkete bevegelse jeg kjenner). Håper det gjør deg klokere?
Gurine Skrevet 19. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2008 Ja, det kan jo være at det er rumpa jeg har kjent presse oppover av og til, men har kjentes veldig rund ut. Men det kan jo være slik også. Det er jo mer krafsing jeg kjenner langt nede, omtrent som fingrene, men kjenner lite spark/dytting på midten.. Men håper håper på hodeleie Forrige festet seg aldri ordentlig før fødsel, men lå ganske høyt oppe, kan jo være at hun her gjør også, at hun ikke går ordentlig ned før fødselen. Håper det er slik det er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå