musketingen Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Det er kanskje ikke det lureste man kan gjøre 6 uker før termin..? Spesielt ikke når det var ei som måtte føde dødfødt.. Jeg gråt, så utrolig trist! Men det er jo utrolig fantastisk å kunne se forskjellige fødsler også da!
nati, knotten & lille karamell Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 jeg skjøner ikke hvordan dere klarer å se programmet enten dere er gravide eller ikke.....kjenner det gjør vondt langt inne i sjelen når jeg ser en dame føde. Fint når den lille er ute da:)
Itsrejk Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Hehe...jeg har 50 dager igjen til termin - og jeg tuta meg gjennom hele programmet i dag! Griner enten det er trist eller flott.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 var babyen død? neeei, den rørte jo på seg.....
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 De norske jordmødrene gikk rett etter jeg hadde født (riktignok hastekeisersnitt. Tror ikke jeg hadde sett programmene dersom det gikk rett før termin. Har litt blanda følelser mens jeg sitter å ser på det og er gravid, men heldigvis ei stund til ny termin. Er så fint å se et nytt liv se dagens lys. Men synes også det er skummelt og trist å se det som ikke går så bra. Prøver å distansere meg fra det, for kan ikke gjøre annet enn og holde meg frisk og sunn og følge med på spark.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Uffja, jeg griner så det spruter når jeg ser Jordmødrene.... Både fordi det er så innmari vakkert og sterkt, men også fordi at det er så vondt og hjerteskjærende når det ikke går bra. Føler så innmari med dem som mister barnet sitt, og kjenner at jeg blir veldig redd selv. Men som det skrives over her av Solunger aug-07 og april-09; jeg må bare prøve å holde meg frisk og sunn, og følge NØYE med alt av spark når den tid kommer.
dinadina Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Det man skal huske på når man ser slike programmer, er at de også er redigert for å lage "god tv". Hvis de bare skulle vist de "vanlige" fødslene som kommer på rekke og rad ved et så stort sykehus, så ville det blitt for lite fart og spenning for mange seere. Derfor får vi se flere tilfeller i løpet av et par programmer enn hva et normalt stort sykehus opplever i løpet av et helt år.
Krissy78 Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Jeg hulket meg gjennom programmet og gråter også like mye om det er trist eller ikke :-) Det rare er at selv om jeg vet at det er jæv... vondt å føde så gruer jeg meg ikke i det hele tatt (ikke enda ihvertfall...) Gleder meg bare SÅ utrolig til å få holde babyen inntil meg :-)
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Før jeg fødte sist,så jeg mange fødseln på nett og på "jordmødrene".. Har sett enda flere i ettertid,og syntes det er så fasinerende og fantastisk! Men,mulig jeg er i overkant av vanlig intr. fordi jeg skal bli jordmor selv..det er mitt kall i livet=) PS,den dødfødte babyen ble ikke filmet! ikke paret som fikk den heller.. men den fødselen som det dreide seg mest om,var der et par som hadde mistet nurket sitt 2år tidligere..
Tweak Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Jeg synes det er fint å få se ulike typer fødsler, og også hvordan damene bruker ulike fødestillinger og hjelpemidler. Vil heller se de slik de blir fremstilt i serien enn på demonstrasjonsvideoer, he he. De har jo valgt ut fødsler og saker etter tema for hver episode, og jeg synes det er spennende å se noe som man ellers ikke får tilgang til før man står oppi situasjonen selv. :-)
fru furu med kongle Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Noen som vet om man kan se det programmet på nett-tv? Vet at det går med den norske varianten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå