Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder siden kom mamma innom med en videokasett hun ba meg se igjennom ved anledning; det er en umerket kasett som hun hadde funnet hjemme hos mormor da de ryddet leiligheten etter at hun havna på sykehjem.

Den har blitt liggende på vent til nå, men plutselig kom jeg på at det gikk an å se igjennom den ettersom gubben uansett hadde kobla til vhs-spilleren i stedet for dvd'en for å se film i helga.

Og gjett hva? En og en halv time med gamle smalfilm-opptak som morfar tok opp oppigjennom barndommen til mamma og tantene mine. Det var opptak av mamma som var på sykehuset og hentet hjem den eldste søstra si (det er vel fra 1956), opptak av mamma som jogger rundt på ustø bein som ett-toåring (hun er født i 52), opptak fra barnebursdagene til henne og tantene mine, 17-mai-feiringer, og masse "dagligdagse" klipp av unger på skøyter, kjæledyrene deres, sommerdager i fjæra, mamma i sin fancy strikka badedrakt... Og faktisk nærbilder av den ene tanta mi når hun kom hjem fra sykehuset, en uke gammel... Utrolig morro!

Rakk ikke se de siste 40 minuttene da snuppa våkna, men jeg er spent på å se om det er med noe av de første barnebarna også... Spennende var det uansett - det blir virkelig noe helt anna enn å se gamle bilder :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig morsomt.

Skrevet

Så utrolig gøy!

*minner meg på å bli flinkere til å bruke videokameraet*

Skrevet

Ja, videokamera og fotoapparat er viktig! Utrolig morsomt å se igjen sånt, ble helt tatt på senga jeg.

Mamma snakka noe om at det fantes noen opptak av henne fra barndommen, men da tenkte jeg at det var fra tenårene, kanskje et par små klipp, aldri i verden så mye og fra de var helt nyfødte :-O

Skrevet

Vi får arrangere en framvisning en gang da vettu. Må bare få den over på dvd, så mamma kan få tilbake sin kopi av den :)

Skrevet

du får ta den med hit så kan vi ta å lage taco å kose oss med den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...