Fru Hormonell Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Pleier å ha mensen den 12 hver måned. Sist måned testet jeg postivit den 12,jippi..men begynte å blø den 13..og deretter testet jeg negativt. Kjemisk graviditet sier de. Det jeg lurer på er: Hvilke dager er jeg mest fruktbar på i min syklus? Kan eggeløsningen være annerledes denne måneden i og med at jeg testet positivt osv? Er det lettere å bli gravid etter en kjemisk graviditet? Det med at graviditetshormonene har vært i kroppen osv?? Mange spørsmål,og takker dere som tar dere tid til å svare;=)
doffine Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Jeg vil anbefalle deg å lage en liten profil på babyverden, Der har de nemlig en kalkulator for oss prøvere, hvor det står hvilke dager i mnd en har EL og er mest fruktbare etc. På meg stemmer dette fra pungt til prikke. Jeg fikk det bekreftet da jeg hadde min årlige undersøkelse hos gyn og hun så da EL på UL. Om det er lettere å bli gravid etter kjemisk, SA eller MA vet jeg ingenting om. Men en pleier normalt å teste neg etter en ukes tid etter Sa hvertfall( gjort det hos meg). Og det med når du er mest fruktbar i din syklus er umulig å svare på da du ikke sier hvor mange dager syklusen din varer. Men jeg regner med det er 31 dagers syklus, så da vil du ha ELca rundt dag 16 i din syklus...
Fru Hormonell Skrevet 18. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2008 hmmm,hvor mange dager min syklus er? Jeg får alltid mensen den 12 i hver måned. Så det går en måned mellom hver gang..uff synes ikke det er så lett å skjønne dette her jeg;=)
Tweak Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Dersom du får mensen den 12 i hver måned, så har jo du egentlig ganske varierende mens, i og med at noen måneder er kun 30 dager mens andre er 31 dager. Datoen burde egentlig bli skiplet litt over tid. Du har mest sannsynlig eggløsningen din 14 dager før mensen, så ut ifra dine datoer så vil det være rundt den 28/29. Ca en uke før disse datoene og et par dager over for sikkerhetsskyld ville jeg ha regnet som fruktbare dager der dere bør prøve ekstra flittig. Sex annenhver dag holder sies det. Siden du mistet såpass tidlig, så vil jeg tro at syklusen din ikke endres. Men om det skjer, så er ikke det noe unormalt heller. Noen sier at det er lettere å bli gravid, så du kan jo være heldig! Men jeg har ikke noe fakta å basere meg på her, bare hva folk har sagt til meg. Jeg bruker fertilityfriend.com for å holde styr på syklusene mine. Egentlig bare for å holde oversikt over antall dager, men man kan også legge inn temperaturer og mye mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå