lillepluto Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Noen som har tatt 3d ultralyd i uke 27? er det for tidlig? vil gjerne ha tilbakemeldinger fra dere. Hva ser man på en 3d ultralyd sånn i forhold til vanlig ul. Håper på masse svar,.
Motoko Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Da jeg bestilte 3d UL denne gangen fikk jeg beskjed om at de helst gjør den i uka 28, da har man størst sjans for å få best resultat og mest ut av det. (Var der for 2 uker siden er 30+2 nå) Forrige gang var jeg der i uke 30. Har vært fornøyd begge gangene iallefall og du er jo i rett tid for 3d UL, så det er vel bare å bestille.
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Jeg tok 3d ultralyd i uke 27. Og er kjempe fornøyd. Det er bilder på profilen min. Min sønn er nå 9 uker gammel og jeg kjenner igjen munnen og nesa hans fra 3d ultralyden. Vi tok 3d ultralyd på knøttet ultralyd i Moss (Det gule hust heter det der). Man ser mye mer på 3d ultralyd enn vanlig ultralyd.
Maya_1 Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Mellom uke 26 og 30 skal være ideelt, så 27 er jo ypperlig Var inne i uke 27 selv, men jenta bare lå og sov med ansiktet inn i ryggen, så ingen suksess for min del da..hehe. (3d ul er forøvrig kun for oppvisningens skyld, man får se bilde av babyen i 3d bilder, slik at barnet sees slik det er, og ikke blir typen tverrsnitt som på 2d ul. Om ikke undersøkelsen din inkluderer 2d ul samtidig taes det ingen medisinske mål eller kontroll).
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Var på 3D i veke 27, forsåvidt fornødg, men lillegutt ville berre gjømme seg, så vi fekk tilbud om å komme tilbake igjen litt seinare. Dei få bildene vi fekk var ganske bra, men syns det var best på den andre vi var på, då var eg i veke 31 og lillegutt var blitt større:) Men det er jo stor forskjell fra klinikk til klinikk, så det beste er jo å få sjå nåkken bilder fra den klinikken du ska på og så vurdere korti du vil gå visst dei har tilbud om det eller du eventuelt kjenner folk som har vert der før Eg var på majorstua klinikken i bergen, absolutt å anbefale visst du høyre til i det området
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Har forresten lagt ut 2 bilder på profilen min, et fra veke 27 og et fra veke 31:)
shari_z Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Jeg tok også 3D UL i uke 27 og var fornøyd. Nå var ikke babyen min så veldig samarbeidsvillig, men bildene var så fine som de kunne være. Jeg angrer ikke. Min baby blir 5 uker i morgen og skal si at jeg også kjenner henne igjen fra 3D bildene, særlig munnen. Veldig koselig, men samtidig rart. Jeg tok den forresten i Tønsberg hos kvinnedoktoren og fikk medisinsk vurdering i tillegg. Veldig glad for det da dette var i juli i felleferie og følte meg tryggere med en ordentlig undersøkelse istedenfor den vanlige urinprøven, høre hjertelyden, og SF mål. Han er kjempeflink og anbefaler ham! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå