2010 baby =)? Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hei! Jeg er sykemeldt ut året av ulike grunner, men trenger mer penger enn de jeg vanligvis har i måneden. Så vurderer å jobbe allikevel. I følge legen min kan jeg jobbe på arbeidsplassen som en slags yrkestrening og få betalt av NAV, ikke arbeidsplassen. Noen som har noe peiling på om dette stemmer ? Han visste ikke så mye om det, og anbefalte meg snakke med NAV.
Fire småtroll Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Jeg vet du kan være sykemeldt fra en jobb, men ikke fra en annen. Det kan jo være ulik belastning på de forskjellige jobbene.. Men jeg trodde ikke du kunne jobbe på den arbeidsplassen du er 100% sykemeldt fra, da må du ha en gradert sykemelding, altså bare være sykemeldt f.eks 50%. Men du må nok ta en telefon til nav om dette, er jo så mange nye regler om tilrettelegging nå også.
LilleBebinMammanSin Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 jeg vet i alle fall at du ikke kan jobbe når du er sykmeldt.. så da må du evnt oppheve den for å jobbe "vanlig" i alle fall.. snakk med nav du, så får du det helt konkret;)
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 det er vel noe som heter aktiv sykemelding også, da er man på jobb så mye man klarer. Håper nav kan finne en løsning som passer deg, lykke til.
prinsesse stilig Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Hei! Jeg er og sykemeldt på ubestemt tid grunnet jeg venter på en operasjon. Grunnet dette kan jeg verken jobbe gradert eller på aktiv sykemelding. (jobber du aktivt skal arbeidsplassen finne andre arbeidsoppgaver enn det du har til deg). Men siden jeg har fine dager innimellom har jeg fått beskjed fra arbeidsdiver at jeg kan jobbe det jeg selv vil, selv om jeg er 100 % sykemeldt. Da fører arbeidsgiver opp timene jeg er på jobb og betaler for de... Så du kan jobbe selv om du er 100 % sykemeldt, du "friskemelder" deg selv i de timene du klarer å jobbe. Og du slipper ansvar og tar helt og holdent ansvar for hvor tid det passer deg å jobbe. Vil anbefale deg å snakke med ihvertfall arbeidsgiver om det, de og skal vite om du kan jobbe eller ikke.
2010 baby =)? Skrevet 18. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2008 Ja jeg skal snakke med NAV og arbeidsgiver. Er som du sier at jeg har noen gode dager og da kan jeg jobbe! Men det må jo isåfall avklares med de! Har kun en jobb så er ikke sånn at jeg skal jobbe på en plass og ikke en annen =) Er ikke snakk om å jobbe så mye, men et par dager hadde gjort seg..Tusen takk for svar alle sammen, er så hyggelig å få tilbakemeldinger =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå