Gå til innhold

Noen som savner Roquefort eller annen blåmuggost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har virkelig vært min last!

Men nå har jeg funnet Edelost fra Kavli. Det er en tubeost som inneholder blåmuggost. Den smaker helt som Roquefort.. merk at jeg er 35 uker på vei, så jeg husker ikke heeelt hvordan Roquefort smakte..

Uansett så står det på tuben at "dette produktet er pasteurisert" så da er det fritt frem :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mugg ost er en mugg ost uansett om det står pastaurisert....

Skrevet

Det hadde ikke vært mulig å skrive pasteurisert på produktet dersom den inneholdt upasteuriserte råvarer. Da må de ha fått det til på et mystisk vis.. sikkert haugevis med andre kjemikalier :) Gravide skal jo kunne stole på at produktet er pasteurisert dersom det står på. Det går ikke an å skrive at produktet er pasteurisert dersom deler av produktet ikke er det..

Det eneste jeg mangler er rødvin.. Elsker kombinasjonen Roquefort, kjeks og rødvin. Men jeg har smakt et glass av den alkoholfrie vinen og det var meeer enn nok for meg!!

Skrevet

Men det at den inneholder mugg har ingenting med pastaurisering å gjøre... Det er akkurat samme som med brie, det hvite utenpå er mugg selv om den er pastaurisert er den lagra sånn att muggen odles får å få riktig smak.

Men du må gjøre som du vil, jeg ville bare si i fra sånn at det ikke går galt for deg.....

Skrevet

JAAA, jeg savner gode oster!

Blåmuggost, brie og mange flere... :) DET skal jeg kose meg med når småtten har kommet ut, men det er 50 dager igjen til terminen min ennå, så jeg får drøye det noen uker.

Jeg er også veldig svak for kombinasjonen ost og rødvin - men det blir vel ei god stund til det blir aktuelt med noe vin, tenker jeg. Vel, det er jo kjekt å ha noe å glede seg til også! :)

Skrevet

..og forøvrig kan man fint spise ting som Brie, så lenge den spises ferskest mulig.

Skrevet

Oi, da har jeg misforstått. Trodde problemet med Roquefort var at den ikke var pastaurisert. Jaja.. bra at jeg ikke har satt tuben til munnen og spist alt da :) Har spist et par skiver bare.. Man skal vel ikke være hysterisk heller, men spiser ikke mer av den nå.. Pokker ta..

Da forandrer jeg min gledesmelding til:

"Noen som savner Roquefort eller annen blåmuggost? Synd for dere" ;)

Skrevet

Og enda en forøvrig: all smeltet ost, også ost på tube, er helt trygt, uavhengig av hva som er i den ;)

Skrevet

Jaja, dere får spise det dere vil jenter. Jeg for min del kan holde meg unna, det er jo bare 9 mnd.... Å jeg kan ikke tro at man kan spise en brie ferskest mulig når den må lagres minst 4 uker får å få det hvite utenpå (hvitmugg) til å ferdigproduseres.... Da er den vel strengt tatt ikke fersk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...