Gjest Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Kan noen fortelle en totalt grønn førstegangsfødende hva i huleste en voksipose er for noe??? Jeg hører om det støtt og stadig, men ingen steder står det hva det egentlig er? Skjønner at det må være noe til barnevogn kanskje..... Herregud, så dum jeg føler meg!
Eplejuice Fødeklar Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 voksiposen er en kjempe god (og norsk) vognpose. Jeg syns uten tvil at dette er den beste vognposen man kan få tak i. Men det er jo smak og behag da. kan jo lese litt om den her voksi.no
Gjest Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Hei! En voksipose er en slags sovepose, som barnet kan ha selv om det vokser. Jeg for min del har en del dårlige erfaringer med posen, spesiellt når barnet begynner å bli stor. Jobber i barnehage, og har derfor en del erfaring. Det som skjer når barna blir litt større, er at de klarer å tre beina ut av posen nede, fordi det blir en slags åpning der når posen brukes på sitt "ytterste hakk". Da har de en tendens til å bli kalle på beina, men ellers fungerer den fint. Barna holder seg varme så lenge ikke de finner den åpningen som blir nederst. Lykke til!
Eplejuice Fødeklar Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Kan da legge til at jeg også har noen år på småbarns avdeling på baken, å syns somsagt dette er den besteposen, så som jeg sa, kommer nok ann på hva man foretrekker. Jeg vurderte aldri noen annen vognpose en gang.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Jeg har prøvd voksi posen,og er ikke særlig imponert.. Har en hjemmelaget lammeskinnspose fra da jeg selv var lita,og denne er helt super! Men det er jo ikke like lett å få tak i som voksiposen da..=)
mn73 Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Jeg har brukt voksi pose til mine to som nå er 15 og 9. De brukte den også som sovepose om sommeren til de var tre. Jobber i bhg. Der foretrekker vi voksipose. det er kjempe tungt å tre en stor unge nedi en saueskinnspose, og i voksiposen er det laget til mulighet for hull til seler, slik at du kan feste barna og likevel få l ukket posen. Det har jeg ikke sett i andre poser, men finnes sikkert... Voksiposen kan man ha ulike innerposer i, slik at det tilpasset årstider og temperatur. De kan åpnes på kjøpesenter, og legges lett over barnet med bare en liten del av toppen slik at de ikke blir overopphetet. De kan og brettes ut og benyttes som leke teppe på gulvet om man er på tur... Så jeg skal ha ny voksipose nå, da den som er 15 år gammel og blitt benyttet til 6 barn har gjort sitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå