shot Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Er nå i uke 9 og er så sinnsykt dårlig form. Har vært sykemeldt i mange uker allerede og må holde sofaen stort sett hele tiden. Er KVALM døgnet rundt, brekker meg for den minste ting(tåler ikke lukt av noe slag), svimmel, trøtt osv. Sliter med å få i meg mat og drikke og har gått ned endel kg allerede. Har prøvd det meste mot kvalmen. Siste ting er reisesyketabletter som heller ikke hjalp, iallefall ikke første døgn. Klager ikke, det er absolutt verdt det!!! Men kroppen er helt utslitt. Så det jeg lurer på er; når forsvant kvalmen hos dere andre som har slitt med mye av det samme??
Mumsemams har født :) Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Ikke særlig motiverende dette, men jeg er i uke 17 og er fremdeles superdårlig..er i akkurat samme form som deg, og har vært det siden uke 5-6.....
shot Skrevet 18. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2008 Det var jo skikkelig oppløftende..hehe Krysser fingrene for at ting snart blir bedre for oss begge )
Fire i juni Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Jeg har vært elendig, kastet opp mange ganger, går rundt og brekker meg for den minste ting og har hatt store problemer med å smøre matpakker og få middager på bordet. Helt håpløst. Var ikke sånn med de tre første barna. Men nå, uke 12-13, er jeg vesentlig bedre, selv om det ikke er helt borte. Så det er håp! Krysser fingrene for deg! Det er tross alt uvanlig at det ikke gir seg, selv om jeg har hørt om tilfeller....
2 solstråler:)blir gutt nr 3:) Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Skjønner godt at du er sliten, det lille av næring du får i deg "stjeler jo babyen" (og bra er jo det da). Selv var jeg veldig dårlig i begynnelsen (fikk knapt i meg mat, spydde en del og brakk meg av ALT), ble anbefalt akupunktur av jm - 3 behandlinger så var jeg bra! Koster ca 300kr/gang, men det er så absolutt verdt det:) Lykke til videre!
Ceci med snuppe Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Gode og dårlige nyheter - for meg ga det seg i uke 23. Men den gode nyheten er at det finnes bedre midler enn reisesyketabletter (de virket ikke for meg heller). Jeg fikk afipran av legen (krever resept), og det stoppet brekningene (og dermed klarte jeg å beholde maten i magen og ble ikke så kvalm) Lykke til!
linemor84 Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Jeg har holdt på med kvalme og brekninger og oppkast siden uke 7.....og vært sykemeldt siden da!Og nå er jeg i uke 15...... Har prøvd det meste og til og med akupunktur hos jordmor(men jeg betaler ingenting for det...Det SKAL være gratis for gravide)....vet egentlig ikke om det hjelper...men litt kanskje!! Har innfunnet meg med at man må bare ta en dag om gangen og at i verste fall går det over om drøye fem mndr!! LYKKE TIL ALLE SAMMEN=)
2 solstråler:)blir gutt nr 3:) Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Ang. betaling ved akupunktur, så er det avhengig av hvor du gjør det. Min jm gjør ikke det så jeg ble anbefalt en privat og da må du betale - men jeg fikk det litt billigere da fordi han syntes synd på meg:)
linemor84 Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Ok....Er sikkert forskjell på private og hos jordmor da!!Jeg leste faktisk på sykehuset på fødeavdelingen der at det skulle være gratis for alle som var gravide...Men husker ikke om det sto noe spesielt angående helsestasjon eller på privat klinikk!!Men hvis det hjelper er det sikkert uansett verdt pengene=) Snill akupunktør da som syns synd på deg!hehe=)
Mayken Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Jeg har vært dårlig og sykemeldt siden uke 4. Vært inn og ut av sykehus for intravenøsbehandling og prøvd ut en del forskjellige kvalmestillende medisiner. Har også forsøkt akupunktur og healing. Føler at det har hjulpet. Healingen fjernet halsbrannen min helt. Er nå 25+1 og er fortsatt kvalm og sliten, men har ikke kastet opp på 2 mnd. Men er avhengig av mye søvn og hvile, ikke så lett når man har en aktiv 2 åring fra før, men hun er i barnehagen mens mor ligger og sover store deler av dagen. Ser ikke ut til at jeg kommer meg tilbake i jobb før fødselen, har mer enn nok med det lille som må gjøres hjemme. Varte ikke så lenge sist, da kom jeg meg litt tilbake i jobb rundt uke 20, men ble dårlig igjen rundt uke 30. Denne gangen skal jeg ikke presse meg selv til noe, har det ganske greit nå som jeg tar det med ro, kommer meg ut av og til også, men ikke så ofte som jeg skulle ønske. Håper det gir seg med deg om ikke så lenge, ikke mye oppløftende det jeg hadde å fortelle.
Jippi!! Gullspire i magen:-) Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Hei! Jeg har vært 100% sykemeldt i 4 uker, men nå i uke 16 føler jeg virkelig at ting går bedre:-) Regner med jeg er tilbake på jobb neste uke. Hurra!
shot Skrevet 19. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2008 Takker for alle innlegg her inne. Jeg er så heldig at jeg ikke kaster opp jeg da, men kvalmen og brekningene er desto mer plagsom. Tenkte å høre med legen om afipran og vurderer også akupunktur. Blir nok jeg må prøve begge om det ikke gir seg med det første. Uansett må jeg vel regne med noen uker til og det tar på når energien er på bånn og vekta raser ned. Håper det gir seg for alle dere andre etterhvert også. Lykke til videre i svangerskapet )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå