mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hei. Min lille prins på 4 år er overlangsynt og har fått briller. Og det er supert det, vi har fått oss en helt ny gutt som ikke lenger snubler og løper rett på dørkarmen lenger. Stilige briller som han til og med sovner med i senga om kvelden. Jeg vet at jeg kan få refundert mye av utgiftene, men jeg går ut i fra at jeg må fylle ut ett eller annet skjema først? Noen som vet mer om reglene for dette enn meg? Klem fra
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Hei! Min datter er 2,5 år og begynte med briller i juni. Når vi var hos øyenlegen/ortoptisten så fikk vi med neon skjema derfra som vi bare skulle fylleut og sende videre til NAV. Ikke veldig lang tid etter fikk vi igjen alle pengene. Men vi fikk alt dekket fordi hun har indre sjeling... Man får også det man betaler hver gang hos øyelegen og ortoptist dekket. Er jo 400-500 kr pr gang, så det er fint. Hvis du ikke fikk papir av øyelegen kan du jo ringe dem eller nav og høre...
smurf 77 * har født Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 hei, min datter på 6 år, har brukt briller fra hun var 2,5 år. og vi får alltid med oss lapp fra øyelegen og fra optikeren hvor vi kjøper briller.dette sender vi til nav uten at vi må fylle ut noen ting, og får alt dekket. barnebriller blir dekket 1 gang pr.år! lykke til.
fru H Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Hei Jeg er optiker og har vært borte i dette noen ganger:-) Desverre er det sånn at ikke alle får dekket brillene til barna sine (helt håpløst synes jeg), du må altså få en lapp fra øyelegen han har vært hos som bekrefter at det enten er pga skjeling, stor forskell på øynene, eller hva som er innenfor kravene på ditt nav kontor. Når du får det kan du ta med deg kvitteringen fra optikeren og få dekket brillene. (Det er forskellig hvor mye nav dekker av innfatningen, men de dekker hensiktsmessige glass og arbeid.
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 19. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2008 Tusen takk. Han har både skjult skjeling og skikkelig skeive hornhinner, så i følge øyelegen skal han få det meste dekket. Da får jeg bare prøve å sende inn kvitteringene og øyelegens skjema til NAV og se hva som skjer :-) Ett par briller i året ja... I dag var jeg sååå nær å bestille oss et par å ha som ekstra da vi brukte 45 minutter i morgenstresset på å fin brillene til poden. Passe varm i toppen da ja. Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå