Gå til innhold

hva gjör man i en slik situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi flyttet inni i vår nye leilighet i mai, og vi har flere ganger fått klager fra nabodama som bor under oss.

hun mener at vi bråker mye og hun kjörer buss og må opp tidlig + at hun våkner lett og vi må respektere dette.

poenget er at vi fatter og begriper ikke hva slags bråk hun prater om!

vi har en liten gutt på 15 mndr og vi har 2-3 venner som kommer på besök, og da BARE i helgen en gang i blant.

klart det blir litt mer prat når vi er flere men det er ikke snakk om festing el noe sånt.

gutten vår våkner lett og han sover inntil stua og han har aldri våknet de gangene vi har hatt besök.

hun advarte oss for noen uker siden at neste gang skulle hun ringe politiet ( vi hadde et vennepar på besök, og de har 10 mnd gammel baby som sov hele tiden).

mine foreldre var på besök i helgen og vi satt og pratet, ingenting spesielt men igår fikk vi brev fra borettslaget om at vi bråker mye, det er visst slik at "det virker som om vi har en bowlingshall og saker dras rundt på golvet".

gutten vår leker mye på golvet men det er små leker han har, ikke en noe som kan lage så mye bråk.

jeg ble så sint, jeg skrev mail til borettslaget, men har ikke fått noe svar. vi har aldri hatt slike problemer för, har bodd flere andre steder.

gammel sur kjerring! vi har et lite barn, er ikke noe fest glade mennesker heller..har vi liksom ikke lov å prate, få besök eller at gutten vår leker på golvet!?

*frustrerende*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan leilighet er det dere bor i?

Skrevet

Jeg synes du skal forklare deg til styrer i borettslaget på samme måte som du har gjort her. Noen leiligheter er det fryktelig lytt (der vi bodde før var det veldig lytt, det bråket bare av at han over støvsugde, men det var jo ikke hans feil at det var dårlig støyisolert), men man må jo kunne leve normalt selv om det er lytt, eller så kan jo borettslaget isolere taket til denne overfølsomme damen.

Skrevet

Du ber om å få komme inn til damen og høre, hvordan det høres ut når sønnen din leker, når noen snakker. Gjerne sammen med styrer for borettslaget.

Skrevet

skal treffe han neste uke og forklare. det er bare det at alle andre som bor i inngangen her er eldre mennesker som har bodd har siden blokka ble bygd på 1970-tallet..

hvis vi hadde hatt fest så hadde jeg skjönt det, 20 personer som går inn og ut, musikk osv. men her er det snakk om et vennepar + en kompis til mannen min.

hun må väre VELDIG fölsom, vi hörer lite fra de som bor over oss og ved siden av oss..tror bare at hun er plagsom..reagerer bare vi hoster litt höyt eller at sönnen vår gråter.

hensynet går begge veier, hun må respektere at vi faktisk får besök og har et lite barn.

Skrevet

La henne ringe politiet! Man må ha lov til å snakke vanlig i sin egen leilighet uansett hvor lytt det er.

(men også enig i forslaget om å sjekke hvordan det høres ut i hennes leilighet når noen snakker hos dere osv, for å sjekke hvor lytt det er.

Hvis det er veldig lytt, bør hun - siden det er hun som er plaget av det- investere i lydisoslasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...