Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Har stått på randen av samlivsbrudd det siste året, og jeg har sagt det maaange ganger til ham at det er noe jeg virkelig tenker på å gjøre. Men han har fortsatt å klage over at jeg gjør ting feil, at jeg ikke er god nok, at jeg er en elendig mamma, kalt meg ting som "gal kjerring", "heks", "helvetes hore" osv, uten å bry seg om at folk faktisk hører på. Men så fikk jeg nok. Etter å ha forklart ham omtrent 1000 ganger at man ikke sier sånn til folk, at jeg blir såret og at han faktisk bryter ned selvtilliten min, ringte jeg rett og slett familievernkontoret. Jeg fikk bare bestille mekling, og gjorde det, siden parterapi bare kan bestilles på fredager. Og så kom brevet i posten i dag. Og i det han så at jeg faktisk hadde bestilt mekling, ble han blid som en sol, erklærte at jeg var mer enn god nok og at han skulle begynne å hjelpe til hjemme og at alt skulle bli så mye bedre fra nå av. Sitter her og lurer på om han virkelig har forandret seg, eller om det bare er noe forbigående... Noen som har erfart det samme?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 dra på mekling dere! å dra på mekling er ikke det samme som å bli separert. for å bli separert MÅ dere ha vært til mekling.... og kunne flemmlegge attest på dette. kanskje dere kan finne ut av en del ting i løpet av den timen? meklingen er der for å finne ut om det er mer å bygge på eller om dere har kommet dit hvor det ikke er noen veg tilbake.... det er utrolig nyttig å komme sammen i en sånn time med en utenforstående som kan holde litt i tømmene så man ikke sklir helt ut på viddene....
KaMa Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Jeg ville aldri ha stolt på en total forandring uten å ha sett hvordan det går i ett års tid. Altså, du må jo oppleve han i de samme situasjonene som før, hvor han har vært slik han har vært, og se så om han oppfører/takler ting annerledes.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Ikke stol på at han har forandra seg. En sånn som han kommer Ikke noengang til å forandre hvordan han oppfører seg mot deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå