Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Skal overaske mannen med en god, enkel og kjapp middag Men har hengt meg fast på wok, nudler og forskjellig typer kjøtt... Er det noen som har andre tips? Ikke taco og pizza Det har vi hadd i helgen...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 www.matprat.no har mange greie forslag.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Den er kanskje ikke kjap, men veeeldig enkel, og iallefall sesong for.. Får i kål. får, kål,litt vann, mel, pepper, i lag i en høy kjele. tar to-tre timer, begynn kl tre så er den ferdig halv seks seks.
Pappalille Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Stek kyllingfiléter i pannen, kok ris eller pasta til, og ha sauterte grønnsaker til. (Fancy ord for lettstekte grønnsaker). Ta ei panne, eller en kjele med litt olje i. Ha i hvitløk, chili, ingefær, limesaft og så grønnsaker kuttet i passe store biter. Mine favoritter er gulerøtter, brokkoli, blomkål, purre og av og til paprika (kutt ut eller legg til etter hva du liker). Surr dette lenge nok til at det er gjennomvarmt, men knaser når du tygger i det. Ha i en god håndfull med peanøtter eller lignende på slutten. Nam! Jeg føler aldri behov for saus til, siden grønnsakene blir saftige nok, men du kan sikkert bruke stekesjyen fra panna =)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Ferdig grillet kylling i biter puttes i en ildfast form. Hell over en kyllingsaus eller kyllingsuppe du liker (vi foretrekker Bretagne kyllingsaus fra pose), ha på ost og putt i ovenen for gratinering. Veldig enkelt og veldig godt! Så velger du selv hva du vil srevere til, ris eller pasta, salat eller stekte grønnsaker, hvitløksbrød e.l.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Fiskepudding-middag: Kutt opp fiskeboller i mindre deler, stek dem sammen med hakket løk og det du måtte ønske. Rør inn en boks lettrømme, samt krydder på slutten. Ikke la rømma koke. Server med poteter eller ris. Høres kjipt ut, men er godt. Samt kjapt og billig.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 tusen takk for svar alle sammen Har sjekket matprat, syns det er så utrolig mye der inne så blir forvirret av å leite etter oppskrifter på nettet. HI
Gjest Tale30 Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Jeg syns fiskegrateng er veldig enkelt og godt. Det går kjapt å lage til men så må den jo stå i 40-45 min i ovnen da.. Jeg skal i alle fall ha det i dag
Gjest mphs Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Ovnsstekt laks med stekte potetbåter, broccoli og hollandaise saus Vaks potetene og del de i båter. Legg de i en ildfast form. Hå på salt, pepper og litt olje. Sett den i ovne på 200 grader. 20 min senere setter du inn fisken i samme oven. Spray en annen form. Legg i laksefiletene. Dryss over sitronpepper og estragon. Sett i ovnen i ca. 30 min Potetene og fisken er ferdig samtidig. Kok broccoli i lettsaltet vann. Lag holandaise saus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå