Gjest Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Dette innlegget strider mot ALLE mine prinsipper.... men frustrasjonen vinner dessverre. Du kjøper en overgangsjakke for 2 mnd siden. Etter 1 mnd går du i butikken for du liker alikevel ikke jakken. Etter litt tenking bestemmer du deg for å ta i mot jakken mot at lapper o.l. er inntakt og at den ikke er brukt. Etter enda 1 mnd kommer kunden tilbake med jakken uten lapper. Du beklager og forklarer at pkt 1 det har gått 2 mnd, pkt 2 jakken er uten lapper..... og at vi derfor ikke kan ta den i retur. Kunden blir rasende og klager på elendig service. Kunden har vel neppe alltid rett selv om de fleste er villige til å strekke seg langt.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Argh, det er sånne folk som gjør det kjipt å stå i butikk ( Og det er seff alltid servicen det er noe i veien med når kundene ikke får det som de vil - jadda!
Shabby Cheap Chic Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 I prinsippet så har vel kunden alltid rett.. men jeg er ikke enig i det.. Det er vel ikke helt vanlig at man kan bytte ting uten lapper heller...
~sjiraff~ Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Nei kunden har ikke alltid rett. De færreste butikker hadde nok tatt imot en jakke uten lapper etter 2 mnd. Tom på billlig butikkene må lappene henge på om det skal byttes eller deponeres.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Nei, kunden har ikke alltid rett, men det er en viktig del av servicen å få de til å føle at de HAR rett... Selvom enkelte kunder strekker krava altfor langt...
melkekua™ Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 De sier at kunden alltid har rett, men jeg må si i dette tilfellet har selger rett. Jeg kunne aldri som kunde finne på å gå tilbake med en jakke når den ikke har lappene på, eller etter det har gått 2 mnd.
Mom2Two Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Nei, kunden har ikke alltid rett. Jeg synes faktisk det er utrolig mange helt urimelige kunder også. Det er mange ganger jeg har stått bak folk i kø som reklamerer ol. Noen ganger blir jeg direkte sjokkert over hva folk får seg til, og ikke minst hvordan de behandler den butikkansatte. Kan ikke alltid være lett å jobbe i butikk, tenker jeg. Så nei, kunden har definitivt ikke alltid rett..
cherry coke Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Nei, kunden har ikke alltid rett. Man må som forbruker og selger alletid følge kjøps- og forbrukerloven.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Hvem var det forøvrig som kom på det "smarte" utsagnet om kunden som liksom alltid har rett? Skulle gjerne fått slettet det fra den kollektive hukommelsen siden det gir såpass mange tro på at de kan kjøre over alle støvleskaft når det gjelder både utskjelling og "rettigheter". ...og der kom det opp litt oppdemmet grums fra min egen jobb....
*ViMsA* Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 oi, har du en litt dårlig dag på jobb, snuppa?! Åååhhh, det er noe av det mest håpløse jeg hørte også, folk er jammen meg frekke. Kunder har absolutt ikke alltid rett! Har man jobbet litt i butikk er det mer fristende å si at kunden sjelden har rett!!! Det er da vel ingen steder man kan bytte noe etter man har tatt av lappene?! Dessuten gjelder bytteretten de fleste steder 7-10 dager, noen har vel 30. Jeg tror nok du har vært veldig hyggelig og kundevennlig, men du skal jo ikke tape pengene for den jakken her når kunden er så frekk!!!
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 Vettu, jeg jobber i butikk selv, og har opplevd så mange grusomme kunder at jeg noen ganger har lyst å kakke dem i hodet med noe hardt noe...=P Kunder som skriker og hyler for ødelagte produkter, når det faktisk er deres egen feil osv... Og så er det mange som prøver seg på å få pengene tilbake når de ikke engang har med seg den ødelagte varen ELLER kvittering. Gi meg en tusenlapp, liksom... NEi, det er noe dritt det der!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 18. november 2008 #12 Skrevet 18. november 2008 De vanskeligste og mest sure kundene er ofte de som vet at de ikke har rett. Allikevel prøver de seg, og når de da ikke f.eks får byttet varen maser og styrer de og klager på servicen. Også skal de klage til forbrukerrådet.... deilig å ha permisjon!
Gjest Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 Kunden har ikke alltid rett. Jeg var så uheldig å jobbe i matbutikk ved siden av studiene (og jeg er full av beundring over de som orker det fulltid!) og der var det en dame som stadig kom tilbake til butikken med fett og ben fra kotelettene. Hun skulle nemlig ha igjen penger tilsvarende kiloprisen på kotelettene for ben og fett. Jeg kunne kommet med hundrevis av syke eksempler på hvor mange rare kunder det er.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. november 2008 #14 Skrevet 18. november 2008 Nei, kunden har sjelden rett.. Jeg jobbet som butikksjef i en stor interiørkjede for noen år tilbake. Kom en dame innom og skulle bytte noen gardiner hun hadde kjøpt. Greit nok det, men problemet var at gardinene ikke var kjøpt hos oss! Jobbet i Kid som kun førte egne varer, altså alt var merket med kid. Og disse gardinene var ikke fra en kid-butikk. Hun ble så sinna og skjelte oss ut en etter en og ville ikke høre!! Til slutt måtte jeg bare be henne pelle seg ut av butikk, for hun ble så ufin!
Gjest Skrevet 18. november 2008 #15 Skrevet 18. november 2008 Jeg må alltid inn på slike tråder, det fins så mange horrible eksempler på kunder som slett ikke har rett på noen måte og i det hele tatt, men som likevel påberoper seg retten til "god service"! Det er helt utrolig hva enkelte får seg til. Jeg syns ikke at bare fordi man står bak en disk, skal man være moralforpliktet til å ta i mot alt mulig tull. Noen ganger er kunden en idiot, og det kan noen ganger være på sin plass å understreke det
Odine! Skrevet 18. november 2008 #16 Skrevet 18. november 2008 Kunden har ikke alltid rett. Det er sikkert lurt å være litt rund i kantene når det går for å få fornøyde kunder, men noen grenser må man ha. Det hadde vært kjempegod service om du hadde latt henne bytte jakka etter en måned med lappene på. Jeg hadde vært veldig fornøyd hvis jeg hadde fått lov til det! Det blir vanskelig for deg å selge den til full pris hvis lappene er vekk, så skjønner godt at du ikke ville det.
Odine! Skrevet 18. november 2008 #17 Skrevet 18. november 2008 Jeg har selv opplevd å få slengt i trynet: "Du er i et serviceyrke. Har du tenkt på det?" når jeg ikke kunne gjøre som kunden/brukeren ville (for da ville jeg gå mot alle reglene vi har satt opp) Det at man er i et serviceyrke betyr ikke at man skal la folk få gjøre akkurat som det passer dem. I tillegg til å yte service er det også jobben vår å sørge for at alle får rettferdig behandling, og at det store maskineriet fungerer best mulig.
Gjest Skrevet 18. november 2008 #18 Skrevet 18. november 2008 I teorien: Ja, kunden har alltid rett. I praksis: NEEEEEEEEEI, Kunden har IKKE alltid rett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå