Gå til innhold

2 cm åpning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl 1 natt til fredag startet det med rier som hadde ca 5 min mellomrom og varte i ca 1 min. De var ikke skikkelige vonde.

Kl 8 fikk jeg komme inn på en sjekk på føden, of jordmora som undersøkte meg sa de var 2 cm åpning, hodet til babyen lå laaangt nede i bekkenet, og alt var modent, så hun var optimistisk og sa "vi sees i løpet av dagen" og blunket. Jeg hadde jo et håp om at babyen kom iløpet av helgen om den ikke skulle komme på fredag. Jeg dro hjem og slimproppen gikk, la meg ned for å få sove litt, men når jeg våkner er det ikke tegn til noe.. Fredag og lørdag gikk på å vente og vente, uten at noe skjedde. Hadde noen masrier her og der, men ikke noe regelmessig! På lørdag kveld dro jeg på føden igjen for å få sjekket åpningen, der var alt det samme. Ikke tegn på at noe hadde åpnet seg mer, så jeg dro hjem da, i et håp om at kanskje noe skjedde iløpet av natta eller søndagen..

Nå er det tirsdag, og enda ikke noe baby!!

Er dette noe jeg kan gå leeeenge med? Til og med 2 uker etter termin?

Eller er det noe på gang, rett rundt hjørnet?

Kjenner jeg er kjempe skuffa og uålmodig! Trodde jeg skulle få lille gullet mitt i armene i helga...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei ånei så kjedelig! Har ikke noe svar dessverre, men er i akkurat samme situasjon som deg.. Våknet i femtiden i natt med regelmessige rier (født før. så vet at det er rier;) De var 5 min mellom ganske fra starten av, så litt over seks stod jeg opp for å spise litt, pakke resten. Sendte mann og barn avgårde med beskjed til mann om å ha tlf klar for jeg hadde vært oppe siden fem. Dillet litt rundt, ryddet, spiste, så litt tv. Hele tiden var det 5 min mellom. Ringte føden og de mente jeg var i gang med noe og skulle ringe tilbake når det var 3 min mellom. Etter det var det slutt på riene.. dette var litt før tolv. Sovnet fra 12 til 13 og har ikke kjent noe særlig siden.. Og jeg som hadde gledet meg sånn til den lille skulle komme!

Så jeg slenger meg på den siste linjen din, kjenner meg skuffet og utålmodig! Hadde også trodd jeg skulle få gullet mitt i armene i dag..

Håper noen kan svare oss på hvor lenge en kan gå slik.

Og HI, hvordan er det med bevegelse hos deg? Jeg merker at det er mindre enn før.

Skrevet

Huff så synd. Får håpe det tar seg opp igjen da :)

Bevegelsene er blitt litt mindre den siste uka, jordmor sa det var helt normalt i slutten siden det er liten plass.

Hvor langt er du kommet? Jeg har termin om en uke, så er 39+2

Skrevet

slenger meg med her. var på føden på torsdag i forrige uke fordi jeg kjente lite liv. det ble målt ctg og legen sa at det gav utslag på rier. ble sjekket og hadde en fingers åpning og var moden. ble der til fredag men det utvikla seg ikke så ble sendt hjem. lørdag gikk slimproppen, men skjedde ikke mer enn det. har helt ufattelig masse kynnere hele tiden men det blir liksom aldri vondt. har så voldsomt press nedover og idag ble jeg undersøkt av jordmor som sa hun fikk inn to fingre og kjente hodet til babyen som står laaangt nede. men ingen rier :( hun sa at jeg kan føde senere idag og det kan fortsatt gå flere uker... snufs.... er 38 + 4 idag. jeg kommer til å bli idiot om jeg skal gå sånn her i flere uker. jordmora sa at man kan gå med slike modningsrier og press lenge før babyen kommer. umulig å si når den lille vil melde sin ankomst. så vi må vel bare smøre oss med den tålmodigheten jeg knapt kjenner jeg har mer igjen av hehe :)

Skrevet

ÅÅÅÅÅ hei på dere, jeg slenger meg med dere jeg. Akkurat samme tilstand her. Allerede i uke 35 hadde jeg 2 cm åpning, hodet festet, slimproppen gått, ganske moden livmorhals. Fikk beskjed da om at det skulle ikke mange kynnerne til før vannet kom til å gå. Men har det det??? Å neiiida! Har fått sjekket dette flere ganger siden og INGEN forandring. Er 39 + 1 nå. Jeg holder på å krepere av utålmodighet!!! Jeg får ikke rier, men en og annen kynner hvis jeg er heldig.

Jeg har hatt såkalt risikosvangerskap med tett oppfølging siden uke 27, så bare tenk hvor ufattelig kjedelig det er å være såpass på "overtid" som jeg er nå!!

Kan ikke bare vannet gå, sånn helt POFF plutselig, da vet jeg at det er i gang. Rier må man jo tolke og lure på og så tuller de bare og går over og sånn. Går vannet, ja da er man sikker!!!

Er 2. gangs, og sist gikk vannet pent og pyntelig 5 om morgenen. Kom an vannet, gå nåååÅ!!!!

Skrevet

2 x gull har du gått sånn her i fire uker??? da hadde e dødd. e kjenne e e rett om hjørnet for å klikke. kynnerne kommer med ca ettt til to min mellom rom hele dagen. de e knall hard. hele magen e i spenn, men de gjør ikke vondt og går ikke over i rier. men er jo håpløst å bevege seg og gjøre noe når det står på sånn som dette. om jeg må gå sånn her i fire uker til så blir jeg sinnsyk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Et lite tips som har hjulpet meg er brystvorte stimulering. Etter 10 min kan jeg love deg at du merker at noe skjer ;-)

Lykke til!!!

Skrevet

Nå har jeg knadd og knadd.. :0)

Og foreløpig er litt lekking alt jeg har oppnådd.

Håper det hjelper for dette begynner jeg å bli lei.. Andre med tips? Taes imot med takk.

Har også gått en lang tur for å se om det hjelper..

Skrevet

Leste nettopp dette: "brystvortestimulering: gjør dette til du får en ri, så venter du til den har gitt seg og så gjør du det igjen. Dette må du ikke gjøre mer enn en time morgen og kveld, for det kan gi deg stormrier, og det er verken du eller babyen din tjent med. Det pleier å virke i løpet av to til tre dager. Slike triks virker mye fortere på flergangsfødende enn førstegangsfødende."

Lykke til!:)

Skrevet

Jeg har jo en annen nødløsning her også da...har en nesespray fra etter sist fødsel som er beregnet på å få melkeutdrivningsrefleksen i gang. Dette hormonet er det samme som også får livmoren til å trekke seg sammen. Hva med å sniff i seg hele denne??? Ha ha ha. Må innrømme at det frister.

Skrevet

den brystvorte stimulreringen hvordan gjør dere den??? bare knar dere på brystvorten eller?? jeg har prøvd men det skjer ingenting sukk... desperat!!!!!! :)

Skrevet

Ja det kan du si.. I natt har jeg sovet natt gjennom uten en eneste ri eller kynner. La meg 22.30, våknet 00 og tenkte at dette blir en lang natt. Neste gang jeg så på klokken var den 07. Gikk på do, og sov til 10. Så var nok sliten etter gårdsdagen.

Men, blir litt oppgitt over at en kan gå SÅ lenge som nevnes i innleggene her oppe.

Vi får krysse fingrene for hverandre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...