Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Jeg hadde et innlegg ang maxi cosi.. men til dere som ikke har det, hva har dere valgt og hvorfor??
Storegull+Lillegull <3 Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Vi har valgt Recaro Young Profi Plus. Stolen er kommet godt ut i test, og er lett! Så synes jeg den er ganske lekker og da Men hoved kriteriet var at det var god sikkerhet på den, og det er det
svanemamma Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Vi har kjøpt acta graco logico med base. Vi hadde det forrige gang også, og han på 2,5 år har acta graco nå også. Er veldig fornøyd med det merket.
Maya_1 Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Vi endte opp med en RÖMER Baby Safe Plus. Fordi den har gjort det bra i tester (med base ble den vel testvinner sist hos Tv2Hjelper-deg), fordi den er pen og fordi vi fikk et veldig godt tilbud på en stol uten base. Vi har ikke egen bil så fant det unødvendig med base, samtidig som damen i butikken sa denne stolen var like sikker og lett å montere uten base. (Lett å montere er den!)
Maya_1 Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Hadde forøvrig på forhånd bestemt oss for Maxi Cosi da vi fikk den anbefalt så varm av alle venner, men Römer sin er veldig lik.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Vi endte opp med samme som Maya. VI har heller ikke bil, og ville derfor ikke ha base. Og Römer sin baby safe plus har kommet best ut hos både tv2 hjelper deg og FBI. Pluss at den er forholdsvis billig, og ser bra ut.
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Vi har kjøpt Be Safe Izi Sleep av mange grunner... Den har kommet godt ut i tester, vi skal ikke ha base - og da er det en fordel at stolen er relativt stor og tung, da den blir mer stabil i bilen - skal uansett ikke bære rundt på den, så Vi fikk den til en veldig gunstig pris, og synes den er veldig fin å se på. Lett å montere i bilen. Er fornøyd sålangt hvertfall, men har jo ikke prøvd den med baby da...
ÅNA Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Har valgt Britax BabySafe Plus IsoFix som vant test i vår. Denne er bra på sidestabilitet, lett å ta setet ut og inn pga isofix. Fekk kjøpt det svært pent brukt på www.finn.no til under halv pris. Det har vore enno ein test etter dette der eit anna Britax sete vant (sikkert modellen etter), men dette var ikkje mulig å få tak i i Norge eller Sverige når me kjøpte. Sikkerhet og enkel bruk var viktigst for oss. Pent er det også... Kan kjøpa masse anna billig og brukt...har arva barnevogn som er falma og ein del slitt, men det er ikkje så nøye når det ikkje går ut over sikkerheten... Er masse barneseter til salgs på finn...
November nurk, i Desember Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 samme som Ina25♥fødeklar, Av de samme grunnene. Så kan man ta babyen ut av sete uten å "demontere".
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 18. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2008 Hmmmm er vanskelig dette her...
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 Vi har kjøpt et brukt Acta Graco sete med base. For oss ble det litt tilfeldig, for vi fikk tilbud om vi ville kjøpe det før vi egentlig hadde tatt noen avgjørelse på hva slags type vi villle ha. Jeg synes nok at setet virker ganske bratt, men det skal jo da være veldig sikkert. Veldig praktisk med base, for da er det bare å klikke sete på plass i basen. Men setet kan også festes i bilen uten base, nos som for vår del helt sikkert vil komme til nytte da jeg ikke kjører bil, og kommer til å sitte litt på med andre venninner på dagtid.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. november 2008 #12 Skrevet 18. november 2008 Vi har valgt Emmaljunga bilsete med base. Er kommet i butikken nå, og kan dra og hente det når vi vil før termin. Først og fremst pga stolen var rommslig (mye romsligere enn Maxi Cosi sitt), mulighet for å vippe stolen innveldig slik at minsten omtrent kan ligge viss vi kjører langtur. Noe det kan bli en del av. Så virker basen og stolen veldig trygg sikker, og enkel og håndtere. Har også fått dette setet anbefallt (men da uten base siden den ikke er kommet i butikker før nå i november) og vet om flere førstegangs som har kjøpt det nå. Så kan setet også festes til Emmaljunga sitt sportsunderstell så det er jo ett pluss. Ikke lett å velge det der. Er jo en jungel med argumenter for og mot alle. Men vi er fornøyd nå når vi har bestemmt oss
♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 Hei, ville bare spørre om det er meningen at du skal kunne vippe ned stolen mens det er montert i bilen? Vi har et izi sleep sete, som det er mulig å vippe ned, noe som er kjekt om baby sover i setet når vi kommer hjem eller bort, og dermed da kan bare vippe ned setet slik at han kan ligge nesten rett ut med ryggen. Men så vidt jeg vet, så er det ikke anbefalt å vippe ned seterygg i bilen, fordi ved evt kollisjon, vil det gå utover baby sin rygg. Vi hadde en liten langtur med nummer 1 for 2 år siden, og det vi gjorde da, var at vi stoppet og løsnet sete fra bilbeltet, og la ned ryggen litt. Selv om han sov, så fikk han strekt ut ryggen litt. Han var da ca 3 mnd gammel. Jeg vet ikke hvor mange langturer dere kommer til å ha, men ville bare gjøre deg oppmerksom på faren ved feilmontering, men det vet du helt sikkert om allerede =) Ikke mening å dømme eller slikt, ville bare spørre rett og slett fordi jeg er nysgjerrig selv. Vi kommer til å bruke samme sete til nummer 2 som til nummer 1. lykke til med baby.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 18. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. november 2008 Hei.. vi kommer ikke til å kjøre så mye maks 1 time om gangen en gang i blant. jeg kommer ikke til å legge ned sete, og jeg synes det sete du snakker om var så tungt.. Ikke lett dette her gitt hehe..
siddismamma Skrevet 18. november 2008 #16 Skrevet 18. november 2008 Vi har køpt Maxi Cosi cabriofix pga at det kommer godt ut i tester, er lett i vekt og har base som kan festes med bilbelte. Dessuten veide det tungt at det kan festes på Quinny Zapp. Vi har kjøpt en Zapp til å ha liggende i bilen, slik at man slipper å bære rundt på bilsetet når man skal korte ærend. Setet kan også festet på Teutoniavognen vår, men der har vi ikke kjøpt adapter enda, vil vente og se om vi føler behov for det.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 18. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 18. november 2008 Ja det heller mot det bilsete for oss også.. men er litt usikker på om jeg skal ha med base eller ikke. De får dette sete på tilbud på barnashus den 1 des.. da koster stol og base kun 2299 tror jeg.. får satse på at vi får kjøpt da..
happygal Skrevet 18. november 2008 #18 Skrevet 18. november 2008 Det ble Recaro Young Profi Plus på oss også. Denne stolen fikk vi tilbud om å låne. Den er bare brukt til ett barn tidligere. Greit å sleppe å kjøpe absolutt alt sammen.
Eso Skrevet 18. november 2008 #19 Skrevet 18. november 2008 Vi har kjøpt Bebe Confort sete. Syns det var fint, også fikk vi et godt tilbud på det, så da var vi solgt!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. november 2008 #20 Skrevet 18. november 2008 Mamman t Jørgen: Jeg er veldig klar over faren ved å ha barnet feil montert i bilen. Er jo en av grunnene til at vi velger base, slik at vi skal være sikker på at han sitter godt montert. Det jeg mente med at vi skal på langtur (ca 1 time) og viss han da sovner i bilen kan det være godt å kunne ha muligheten til å trekke beina/baken litt frem og opp å ryggen ned når vi kommer frem. Så han får strekkt seg ut, uten å måtte vekke han!!! Det var altså ett PLUSS for oss. Har hørt fra erfaring fra eldre søsken at maxi cosi sitt er veldig lite og greit, men at babyen sitter litt "trøkkt" i det, spes vinterbarn da det er lett å kle litt mye på de og de blir veldig varme og da hissige. Så det som gjorde at vi til slutt valgte Emmaljunga sitt var da plass og at det kan festes på vognen. Gjenstår jo å se om det stemmer. Syns det er litt voldsomt å måtte sitte å forklare seg på om man tenker på barnet sin sikkerhet her inne. Man trenger ikke å velge likt, for å være en god foreldre. Bare for opplysningen sin skyld, så er jeg jevngravid med min søster som tideligere har hatt MAxi Cosi, og har nå valgt det igjen, da med de plussene for de at de har valgt Tetounia vogn, og at det er lite og lett pga de har masse trapper, og litt trangt i bilen pga flere barneseter. Så ikke noe negativt om MaxiCosi setene!!!!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. november 2008 #21 Skrevet 18. november 2008 ...Gjenstår jo å se om det stemmer --> gjenstår jo å se om det blir brukt på vognen, skulle det stå =)
Susie & Desembergullet Skrevet 18. november 2008 #22 Skrevet 18. november 2008 Vi skal ha Maxi Cosi, mange erfarne venner anbefaler det. I tillegg kan vi bruke den på vogna vi har fått oss - det er spesielt viktig siden vi er STORby folk og ikke kommer til å kjøre bil så mye mer en 2-3 ganger i uka.
♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 18. november 2008 #23 Skrevet 18. november 2008 isi* med liten januar spire!! : var ikke meningen å angripe deg, skjønner av det du skrev over her at du har tenkt på samme måte som meg =) At det er greit hvis barnet sover ved ankomst at man kan vippe ned seteryggen så han kan sove videre uten å vekke han ved å ta opp fra stol og legge på matte eller lignende. Da er det oppklart =) jeg pleier ikke å legge inn svar eller innlegg her, er kun inne og leser, nettopp fordi det er så lett å misforstå =)
elikatt -mamma til 4- Skrevet 18. november 2008 #24 Skrevet 18. november 2008 Forbrukerrådet i norge har nå i november testet bilbarneseter, testresultatene kan ses på forbrukerportalen.no Hadde jeg hatt plass i bilen hadde jeg kjøpt det som kom best ut i testen, et nytt sete på markedet hvor babyen ligger helt nede. Bakdelen er at setet skal monteres på tvers, slik at det tar en og en halv sitteplass. Jeg har kjøpt setet på andreplass, HTS besafe izi sleep.
klg,2 boys now:) Skrevet 18. november 2008 #25 Skrevet 18. november 2008 kjøpt acto graco her å med base.vil ikke anbefale maxi cosi den har bare 3 punkts sele å de aller fleste andre merker har 5 punkts.synes det er ett viktig punkt i sikkerhet. hørt flere som har hatt maxi cosi å solgt sine å byttet til andre merker.har acto gracco til eldste mann å er knall fornøyd.hadde brtitax til førstemann å det fungerte dårlig i bilen vår ble alt for bratt.på acto gracco kan du justere hvor bratt sette skal være i forholdt til sete i bilen.genialt synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå