Gå til innhold

Hvilket leie ligger babyen i???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30+3 og var på ultralyd i går... da lå gutten i seteleie.Når er det vanlig at de snur seg?Han kan vel snu seg en del ganger ennå regner jeg med og håper:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her la lillegutt seg med haude ned i veke 31 trur eg, men han festa seg ikkje, så det hendte no han snudde seg litt innimellom :)

no er eg 35+3, men har ikkje kjent han har snudd seg på ei stund, så har eit lite håp om at han har festa seg :)

Så visst du er redd for setebaby trur eg ikkje du trenge å bekymre deg heilt endå :))

Skrevet

Jeg er 31+5 og på siste kontroll (30+6) lå frøkna på tvers.

Legen sa at de kunne snu seg mange ganger enda, men de ville følge litt ekstra med utover.

Min første satt på rompa i uke 35 og i uke 36+6 hadde han snudd seg med hodet ned og festet seg.

Så det er enda håp om at vi begge skal få babyer som kommer ut med hodet først :0)

Skrevet

var på 3d i uke 28, og da lå hun med hodet godt nedi bekkenet, og har ikke snudd seg siden (er 36 uker nå). søsteren min sin snudde seg heller ikke etter uke 28, men uheligvis for henne, så satt ungen i seteleie. vet at de kan snu seg lenge. har tilogmed hørt om en som snudde seg under fødselen (sjeeeeeeeeldent). spørs hvor god plass de har. både jeg og søsteren min er under 165, så kanskje litt mindre plass??

Skrevet

Babyen kan faktisk snu seg heilt fram til fødelsen er i gang dersom ikkje hovudet er festa. Gutten vår snudde seg nok for eit par mnd sidan, men hovudet er ikkje festa, så han "flyt" litt opp og ned, roterer litt rundt lengdeaksen (vrir seg frå side til side), men har hovudet ned...har no kun 20 dagar til ul termin, så håpar han held seg slik...

Når dei snur seg er svært individuelt, men ein sjekkar for å evt. kunna førebu seg på setefødsel evt. prøva snu barnet for å få hovudet først ut. Det er både mulig med utvendig snuing, akupunktur og yoga-øvelser for dette...kva som fungerer best veit eg ikkje...

Skrevet

Er 36 uker nå, og på kontroll i går var da de begynte å ta hensyn til leie.

Hun sa det fortsatt ikke var noen fare om hun ikke hadde ligget med hodet ned fordi de fortsatt kan snu seg, bare at det ikke var like lett lenger og at fra nå av var det greit om de lå riktig vei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...