Gå til innhold

er jeg urimelig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så frustrert fortiden.. jeg er hjemme (langtidssykmeldt) med fem barn, jeg har hovedansvaret både for de å hjemmet vårt. altså tar de tre minste når de våkner i tur å orden utover natta, leksehjelp til de elste, husvask, klesvask... U name it!!! han jobber myyye, sjeldent hjemme.

på lørdagsmorgenen mente jeg han kunne stå opp med minsten (våkner 0530, HVER morgen!!!

han ble drit sur å mente jeg måtte stå opp.. jeg ble forbanna å mente det var hans barn også så han måtte pent finne seg i å stå opp..

er jeg heldig får jeg meg en normal natts søvn i mnd (2330-0600)

jeg mener, er det virkelig slik at selv om jeg går hjemme så skal liksom ikke pappan ta noe ansvar for barna sine??det var snakk om 1 morgen..

blir frustrert jeg..:((

han hjelper sjeldent til hjemme, jeg tar gladelig det selv:) men barna får han også ta, de trenger jo pappan sin å..

han henter ved da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er urimelig ihertfall. Jeg går også hjemme nå og tar alt det praktiske her hjemme, hverdagslogistikken er mitt ansvar og det er helt greit.

Men vi har også barn som står opp tidlig, første gjerne halv seks også kommer de to andre tuslende før halv sju. Dvs at selv om han er den eneste som jobber utenfor hjemmet står vi alle opp samtidig om morgenen, så i helgene står vi opp en dag hver. Han gjør det uten at jeg trenger spørre om det engang, det er helt naturlig at vi deler på det. Den av oss som sover lenge står gjerne opp i åtte-tiden da, vi har blitt A-mennesker av å få barn begge to :-)

Men det er deilig med en times tid ekstra i senga en dag i uka, og ikke minst, det en den eneste morgenen i uka jeg faktisk har badet helt for meg selv og kan ta det helt med ro der inne mens mannen koser seg med ungene i stua (dvs frokost i sofaen med tegnefilm på)

Skrevet

Nei, du er IKKE urimelig!

Selv om han jobber mye, så har han ansvar hjemme også, og spesielt for barna, det er jo hans egne! Makan altså!

Skrevet

Nei du er ikke urimelig!

Er i en lignende situasjon selv,bare at jeg har 3 og ikke 5 barn.Jeg forlanger å sove litt lenger i helgene.Han er ikke flink til å hjelpe til hjemme,men ta ungene i helger har han gjort.Gudskjelov,ellers hadde jeg blitt gal.Det går jo veldig utover humøret når man ikke får nok søvn.Du får ta en snakk med han..Henter ved,den var god hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...