isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hva gjør vi for å bli kvitt dette. Ødelegger jo nattesøvnen. Merker det best om kvelden go spes når jeg skal legge meg. Når jeg våkner for å gå på do for 100gang så føler jeg at jeg har prob med å svelge. Gaviscon er håpløst. Det syns jeg nesten er verre enn selve halsbrannen. Noen som faktisk klarer å få i seg de brusetabbelettene? All ære til deg, om det!!! Noen flere som slet masse med kvalme i starten som har fått det igjen nå? Kan det ha noe med magesyren og gjøre eller er det bare disse hormonene? 8 uker igjen. Å guuud hvor lenge det er!!! Hihi. En ting som hjelper om formiddagen forresten, te med melk i!!! Eller oboy
Krissy78 Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Har du prøvd flytende Gaviscon? Smaker jæv... men det er iallefall det eneste som fungerer for meg. Klarer å presse ned en liten slurk og alt blir bedre...
birrisj05.02.09 Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Jeg ble anbefalt Link, som er tyggekapsler med peppermintesmak. Funker på meg. Kjøpt på apoteket. Melk, gulrøtter, tyggis osv som alle disse kjerringrådene sier funker ikke på meg. Men merker at jeg får halsbrann med en gang jeg drikker appelsinjus.
Maya_1 Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Gitt opp hele søvn-greia, ligger våken hver natt med halsbrann som er til å dø av. Blir bare værre og værre. Knasker fortsatt Gaviscon til den store gullmedaljen (syns ikke smaken er så ille jeg da..laaangt bedre enn halsbrannen ihvertfall), men alene er ikke det nok lenger. Har kapitulert og begynt å bruke Samarin igjen (har forhørt meg, og det skal være helt ok å bruke bare man ikke bruker mye av det).
isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2008 Jah, samme som deg birrisj, appelsinjuice hjelper ikke på. Eneste kjerringråd som funker litt er melk. Ikke lovehearts eller gulrøtter og det her. Men melken hjelper liksom der å da. Hmm, jeg ble annbefallt av damen på apoteket og ikke bruke Link når en var gravid. Da var det bare Gaviscon som var testet uten bivirkninger pga virkestoffene eller noe. Nei ikke prøvd den flytende. Såg for meg at det var minst like kvalme og spyfremhevende som tab. Men det funker altså??
christinesj Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Jeg har begynt å bygge opp i senga så jeg ligger med overkroppen høyt i senga, det hjelper litt iallefall, så får jeg ikke det ikke helt opp. Brukte omeprazol ratiopharm kapsler før, men fikk nettopp beskjed å slutte på de pga de ikke kjente til om det var noen bivirkninger. Men de virket iallefall en stund.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2008 Hehe Maya - jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg har svangerskapskløe også. Så nettene bruker jeg å spille spill på mobilen, gå på do, irritere meg over halsbrann, og ligge å klø på ett iiiiskaldt soverom. Det er det eneste som lindrer kløen litt. Så sambo ligger krøllet i fosterstilling under dobbeltdynen og mener at det er minst like synd i han som meg, siden han må sove på kaldt soverom. Hahaha, jeg har sagt at sofaen er ledig ;-) De der brusetabbelettene begynnte jeg å spy av. Så det hjalp aldeles ikke på noe magesyre hehe. At ting skal være så komplisert. Hihihi
m_n83 Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Hei hei:) Skjønner at du er lei, det er helt fryktelig. Ingen som skjønner hvor jævli ubehagelig det er før de får det selv!! Jeg har vært så plaget at jeg til og med kastet opp av det.. Men så var det bare å skaffe seg Gaviscon, å da flytende. Lukter f... smaker lim, er tykt flytende å grusomt, men det hjelper!! Iallefall for min del. Tar det på kvelden rett før jeg pusser tennene. Sitter også i sengen og sover, har bygd opp med en stor pute:) hehe. Men etter å ha vært på do ett par ganger så kan jeg lure vekk puta å legge meg slik jeg pleier. For da er halsbrannen over. Du bare må prøve, var som å komme til himmelen for min del.
luddemora Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Heia!! Må si det at jeg har vært utrolig mye plaget med halsbrann under sv.skapet. Prøvd alt av råd å tips! Kjøp deg Frutin tyggetabletter på Helsekost butikk. Det er det eneste som fungert hos meg. Veldig effektivt å hurtig virkning.. Ellers så kan jeg anbefale Lacrol(den svarte esken)... Lykke til:)
Carina77 Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 Heisann:) Det eneste som fungere for meg er flytende Gaviscon. Smaker jævlig, så jeg holder meg for nesen og putter en halv love heart i munnen etterpå for å få vekk smaken. Fungerer kjempebra!! Lykke til!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 Flytende gaviscon er det eneste som funker her også. Etter utallige flasker så har jeg blitt vant til smaken nå:-) Tar ihvertfall halsbrannen enda jeg har halsbrann av det heftige slaget!!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 18. november 2008 #12 Skrevet 18. november 2008 Jeg bruker Link, og den funker... Men den er helt forferdelig å tygge og svelge=( Det som overrasket meg, er at jeg får MER halsbrann de dagene jeg drikker melk!!! Helt merkelig, for jeg trodde det hjalp, men det er visst bare der og da. Ellers så synes jeg faktisk vanlige peperminte drops, og lovehearts hjelper bra=) Har også svangerskapskløe, og i tillegg har utløst a-eksem utbrudd!!=( Det som har hjulpet meg mest, er faktisk DEXEM!!! Måtte prøve den, etter å ha prøvd alt annet, og den virker!!!=) bare et lite tips;o) Kjøper forresten den foamen, for den er enklest å smøre på store områder. (vet jo ikke hvor du har det) Og er helt enig med deg HI, 8 uker er leeeeenge!!!
klg,2 boys now:) Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 høres kjent ut.men her er eneste som hjelper lovehearts å mye:)gubben blir gal av knasinga mi
*Jesamine*-84 Skrevet 18. november 2008 #14 Skrevet 18. november 2008 Jeg brukte gaviscon i forrige sv.skap og love hearts. Denne gangen har jeg brukt love hearts på dagen og om natten og når det er ille bruker jeg novalucid tab. de funker de er ikke noe brusende. De skal bare tygges.
Giinaღ Skrevet 18. november 2008 #15 Skrevet 18. november 2008 Jeg forstår det sååå godt. Det er virkelig så plagsomt når det står på. Har i perioder slitt mye selv og som i ditt tilfelle, er det aller værst om kvelden og når jeg skal sove. Blir til og med småkvalm, SÅ Ille er det. Noe jeg synes funker ok er mandler. Synes ikke det hjelper like lenge som Gaviscon, men det er iallefall mye bedre å spise. Lykke til!
birrisj05.02.09 Skrevet 19. november 2008 #16 Skrevet 19. november 2008 Jeg åpna Link-eska og leste på det der skriveriet før jeg kjøpte det, og står at det ikke skal ha noe å si for gravide. Tviler på at det er noe skadelig selv om det kanskje ikke er forska så mye på. Det er jo bare snille ting i de. Og jeg synes også at de er helt FORFERDELIGE å tygge, føles kjempeekkelt! Og som å svelge sokker.. :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå