Gå til innhold

Uæ, snakk om "drama"!!

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på å pusse opp nyrommet til snuppa (siden babyen i magen skal få hennes gamle rom som er inntil vårt soverom) i ikke mindre enn 2,5 år (så lenge siden vi begynte å prøve på denne bebisen her), og nå nærmer det seg endelig slutten. Malte over taklister og vinduskarm i går, og i dag skulle jeg bare flikke litt øverst på veggen siden veggmalingen ikke var malt tilstrekkelig langt opp ifht bredden på listene. Gikk som en drøm det, jeg var superfornøyd med egen innsats som (inkl maskeringstaping) ikke hadde tatt lenger enn en halvtime.

Hva skjer når jeg skal gå ned fra 2-trinns-stigen min?

Jeg mister malingsspannet - på nylagt parkett!!!!

*besvime*

Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre så ringte gubben, og da han svarte begynte jeg bare å grine, klarte knapt presse frem hva jeg hadde klart å gjøre. "Bare ta de gamle håndklærne og tørk det du kan så kommer jeg hjem med en gang!!!"

Nesten blind av tårer fikk jeg tørka det verste, og begynt med varmt vann så ikke malinga skulle størkne der jeg hadde tørka og gubben er hjemme på fem minutter. Med fretexfiller (hurra for alle de gamle slitte tskjortene folk leverer til Fretex, og som blir til kluter når de ikke er "gode nok" for vanlig salg) og sporenstreks telefon til Jotun. Rødsprit var visst løsningen og det gikk overraskende lett bort, gjenstår bare å se om parketten blir skjoldete (so far so good - ferdig med vaskejobben i 10 min nå) - gubben brukte rødspriten og så vasket jeg over med vann etterpå.

Så nå, 1 time etter jeg starta på malejobben er gulvet nå ferdig vasket og tilsynelatende som før... Phew!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh fy fader... =O Jeg hadde dødd... hehe.. Tenk så surt om gulvet hadde blit ødelagt?!?! Bra det gikk bra da =)

Skrevet

Ja tuller du??!? Det var jo det jeg så for meg - ny parkett og hele greia. Parkett er tross alt ikke det verste, men jeg var sååååå glad når jeg endelig så lyset i tunellen, og så bare svartna det helt, hehe... Heldigvis inn mot det ene hjørnet (ikke det du ser først når du kommer inn der) så sånn sett det "minst verste stedet" å søle, men nå ser det uansett ut til at det går bra...

Og gubben er drømmemann - kjefter aldri, bare oppmuntrer og vasket iherdig gulv mens han trøster meg *sukk* Jeg elsker den mannen!!

Skrevet

Huff a meg! Jeg tror virkelig jeg hadde dødd jeg også..

Fint mannen din tok det bra da, det hadde aldri min gjort.. hehe..

Skrevet

Uffda, det er kjipern! Men hadde du tenkt deg litt om i "kampens hete" så hadde du jo sluppet å gråte så fælt da og ha det så vondt med deg selv. Veggmaling er jo bare vanlig vannbasert maling, så det går greit å få av gulvet så lenge man tar det med en gang:)

Har gjordt det samme selv, bortsett fra at jeg helte halvparten utover meg selv før jeg traff gulvet med resten og tørket det bare opp med 4 ruller tørkerull og gulvet rengjorde jeg med våtservietter til babystumper. De er geniale å ha i nærheten når man maler!!

Skrevet

Hæh - tenke seg om? Nei det går ikke an ;oDDD

Jeg trodde jo egnetlig det skulle gå fint, det er jo vannbasert (men easy clean, ikke søren visste jeg om det hadde noe rare stoffer i seg). Men det var liksom enkelte flekker som størkna nesten fortere enn jeg fikk tørka det opp med håndkle/klut, og selv iherdig gnikking med varmt vann løsna det ikke. Men rødspriten tok det enkelt da, uten å lage skjolder i lakken på parketten :o)

Skrevet

Hehe, godt det gikk bra da. Det er jo det viktigste:)

Skrevet

Her i huset hadde jeg malt med murmaling i en alkove....og så kom bikkja.....tråkka i spannet , løp avgårde gjennom hele leiligheten, på alle de nymalte gulvene...deeet var gøy det!! var mere jobb å få av det enn selve malejobben så skjønner du ble desperat hehe

Skrevet

huff fikk så vondt av deg! MEn bra det gikk bra!:-) lykke til med oppussing videre;-)

Skrevet

Oioi...skjønner godt du ble fra deg av frustrasjon!

Det hadde jeg blitt også.

Bra det ser ut til å ha ordnet seg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...