Gjest Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 hva skal jeg gjøre??? noen gode tips?? får ikke til å håndmelke heller...det er bare så dritvondt nå....har feber og hele kroppen verker!!!!!!!! noen som kan hjelpe??
Mazza** Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 hopp i dusjen og la varmt vann renne....det får ofte melken til å komme. Masser godt i tillegg. Pass på å hold de varme, bruk ullinnlegg...veldig viktig!
Gjest Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Få kjøpt/lånt deg en pumpe, eller pass på å legge barnet til så ofte du kan (i hvertfall hver 3. time hele døgnet). Det er veldig viktig å få tømt brystet skikkelig og ofte. For å få igang utdrivingen kan det hjelpe å gå i dusjen eller legge på varme omslag. Kom deg til legen og få antibiotika. Dersom det er en kul i brystet stryk FORSIKTIG over kulen mot brystvorten mens du ammer/pumper. Hold brystene varme og unngå trekk/kulde på dem. Les mer på www.ammehjelpen.no og ta kontakt med enten en ammehjelper eller ammepoliklinikk på sykehuset dersom det ikke går over forholdsvis raskt.
Gjest Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Og som forebyggende. Ikke bruk ammebh med spiler Unngå trekk/kulde Vær forsiktig med ammetopper du bretter opp så de legger seg som en pølse over brystet. Pass på så ikke noe annet presser på brystene (f.eks bilbelte o.l.)
Gjest Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 takk for svar:) men vil ikke melkeproduksjonen bare øke om jeg ammer barnet?? sånn det blir bare verre? bare et bryst som er vondt.... må jeg på legen å å antibiotika? eller vil det gå over av seg selv?
Mazza** Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Kan nok hende du må ha antibiotika, men hadde konferert med legen jeg...er vel ikke alltid heldig for barnet å ta antibiotika... Det skal ikke bli værre selv om du øker produksjonen altså....det viktige er å få det ut....
Gjest Kjeksmonsteret Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Jeg pumpet ikke, selv om jeg hadde flere kuler i brystet. Hadde panikk for å øke produksjonen i tilfelle det bare skulle gjøre vondt verre. Jeg gikk i dusjen og masserte forsiktig minst en gang om dagen. Jeg ammet som normalt og masserte samtidig. Brukte også ullinnlegg og ullsokker hele døgnet, passet også på å ikke være mellombar(ikke inne engang!). Dro til legen og fikk antibiotika og nesespray for å få melka til å renne lettere gjennom melkegangene. Gutten min fikk ingen magevondt selv om han har veldig følsom mage. Lykke til!!
QueenIce Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Hei,hei. Hadde jeg vært deg ville jeg dratt til lege så fort som mulig,jeg fikk også brystbetennelse men ventet for lenge med å gå til lege så jeg måtte operere. Ble satt på antibiotika intravenøst men det ble ikke bedre,hadde også feber og ondt i hele kroppen. Går du til lege nå så hjelper det sikkert bare med litt antibiotika =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå