blomsterjenta Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Da har jeg kommet hjem fra sykehuset med verdens vakreste jente. 13. nov kl 0420 kom Klara, på 3588 g og 52 cm, til verden, etter en 24 timers tøff og vondt fødsel, som endte med sugekopp. Pressriene ble for svake, fordi jeg hadde fått epidural. Men heller det enn å føde uten epidural, det ble rett og slett for vondt for meg, og lystgassen var fin til å fokusere pusten, men gav meg ingen pauser fra smerten. Jordmødrene var helt topp! De motiverte meg så bra, irettesatte meg hvis jeg presset feil, og gav masse ros når jeg gjorde det riktig;) De som sier at kroppen selv vet hvordan den skal føde barn, skulle sett meg. den siste halvtimen tror jeg ikkekroppen min var med på notene i det hele tatt, og da var jordmors strenge stemme god å veiledes av;) Da hun ble lagt til brystet mitt, ble verden komplett. rett og slett. det er vanskelig å beskrive følelsen. Helt fantastisk. jeg måtte klippes og sys, og det var umulig å sitte de første dagene, men det går mye bedre nå, og hevelsen er på vei ned. Ikke noe å være redd for, det jenter. Ellers var barseltida på hotellet på Ullevål veldig fin, god hjelp fra jordmødrene, hvis man ba om det, da. de har mye å gjøre, så de prioriterer å hjelpe de som signaliserer at de behøver hjelp. De er strenge på at ammingen skal komme i gang før du reiser hjem, og jeg fikk god hjelp , og nå suger hun som en heltinne! brystene sprenger og produksjonen er godt i gang. Ellers så sover hun ganske mye om natten, vi er helt overrasket, hadde forventet oss mer skrik og nattevåk, men hun er rolig og fin. Tusen takk for meg, lykke til dere andre som er rett rundt hjørnet. Nå er jenta vår 5 dager gammel og den vonde fødselen blir et fjernere og fjernere minne. Man får nok å tenke på og henge fingrene i. Må bare passe på å nyte maksimalt nå
Herkules Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Gratulerer med jenta di! Ja man glemmer fort det er i alle fall sikkert. Godt du fikk en fin fødselsopplevelse, tross smerter ol, flinke jm er gullverdt. Kos dere hjemme, det gjør vi nå også
Paulita Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Gratulerer så mye med den lille jenta! Og godt å høre noe positivt fra ullevål også =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå