Gjest Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Finnes det skiskoler for voksne? Skøyteskoler? Jeg vokste opp i et klima uten snø. Jeg kan ikke gå på ski og jeg kan ikke gå på skøyter. De gangene jeg har forsøkt, har det stort sett resultert i noe som er brukket, strukket, tøyd eller vridd Jeg er helt håpløs, og dermed ikke videre kompetent til å lære sønnen min disse aktivitetene. Jeg føler disse aktivitetene er noe som er greit for unger i Norge og hvertfall forsøke, men jeg er pr dags dato ute av stand til å gjennomføre hyggelige søndagsturer på ski, eller ettermiddager på skøytebanen. Hvertfall hvis jeg må delta. Jeg vil jo helst ikke skremme livet av ungen heller Noen forslag? eller må vi rett og slett flytte utenlands, vekk fra snøen?
erteposen + 4 Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Der er skikurs for voksne. Jeg har aldri vært i skitrekk, men stått mye på ski i fjellet. Samme med mannen min. Gutta mine vil selvsagt stå i trekk med årene, og vi har bestemt oss for å delta på skikurs for voksne en hel helg på Voss. Uten barn:)
Dronningen! Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 HVor bor du da? Om du bor i Oslo... http://oslopuls.aftenposten.no/?service=redirect&sourceid=732137 Valle hovin har også skøyteskole
Gjest Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 hvis du bor i oslo, så har sikkert også tryvann noen opplegg. eller sånn at man kan leie en instruktør noen timer, en dag osv. det samme har alle de store skianleggene som trysil, hemsedal, geilo osv. der kan dere melde der epå kurs som varer en dag, to dager og helt opp til en uke tror jeg. da blir alt tatt heeeelt fra starten, også utvider dem programmet etterhvert sånn at man tilslutt ( storsett hvertfall) er klare fo rå kjøre i vanlige bakker- ikke de bratteste så klart, men litt slakke bakker. de har storsett tilbud om de fleste typer ski- slalåm,langrenn, telemark,snowborad og hva du nå skulleønske:) det koster litt, men hvis dere tar dere bor i nærheten av et sånt sted så kan dere jo gjøre det, eller dere kan leie hotell/leilighet/hytte en helg og kose dere med aking+ tenne bål og grille pølser sammen med barna utenom kurstiden, deilig å komme seg litt bort og opp på fjellet. kom forresten på at hvertfall på trysil kan man melde hele familien på sånne kurs, så man kan lære det sammen. ser mange familier som gjør det, og de koser seg skikkelig sammen. Og de venter på og oppmuntrer hverandre.....
lystige lerke Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Skiskole finnes sikkert i de største byene og på typiske vintersportsteder. Ellers kan du jo alliere deg med venner og naboer, inviter alltid med noen andre voksne med barn når du skal ta med gutten på skitur. (så har du i alle fall noen til å bære deg hjem igjen... ;-) )
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Er det ikke skiskole i nærheten for voksne så send ungene på skitrening likevel ! starter de små er dere jo med men uten at det forventes noe av foreldrene og ungene lærer etterhvert tenknikk bedre enn de voksne uansett med litt riktig veiledning. Det legges i dag mest vekt på skiglede og morro på trening for unger helt opp i 11-12 års alderen..teknikken lekes inn, ikke som da vi vokste opp og ei skitrening var ha det fint-beinfly inn i skogen og tilbake to timer etterpå... Ellers vil jeg anbefale en sesong med langrenn før alpint.. får man inn stødighet på langrennski er dette noe som man har glede av i alpinbakken i tillegg.. Og husk : for at ungene skal få skiglede er det viktig at de vokser ut av skia, ikke inn i dem... altså bedre med for korte enn for lange ski :-) Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå