Gå til innhold

Hvor lang tid har det tatt før dere har blitt gravid???


lilletulla82

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid har det tatt før dere har blitt gravide etter at dere begynte å prøve?? Prøver å prøver, men det skjer aldri noe:( Har ingen barn fra før, så jeg lurer veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! har heller ingen fra før, slutta på p.plaster i november ifjor. nå er jeg i uke 8 =) så det tok nesten et år. som så mange andre har sagt før meg, den satt ikke før jeg slutta å tenke på det =)

stressa veldig de første mnd, med testing opptil fire dager før IKM (som egentlig var TR;) eggløsningstester, talte dager og uker, gubben gikk til urolog og testa kvaliteten osv...

har gått opptil fem dager over tida, men bare falsk alarm. så jeg holdt på å gå i bakken når jeg testa positivt i slutten av oktober, en dag på overtid. =) måtte sette meg rett ned, gubben bare gliste i flere dager. måtte ta vare på testen for å løpe på badet flere ganger om dagen den første uka og sjekke at det virkelig var sant =)

vimsa vekk fra poenget nå, men bare slapp av =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke begynt å prøve en gang, ble litt hell i uhell (siden jeg har vært klar en stund og sambo ville vente litt til) Det er nok som Maja88 skriver at når man slutter å fokusere på det så skjer det... og jeg er redd jeg hadde blitt den som ikke kunne tenke på noe anna - så er veldig glad for at jeg slapp å begynne å prøve...

 

Slapp av og la det bare skje ;D Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene:) Blir vanskelig å ikke tenke på det, men vi må vel bare prøve:) Har i hvertfall gått til innkjøp av EL test. Er rart med det når man lengter etter noe..da er det ikke lett å la være å tenke på det:) Men vi gir ikke opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med legen din? Har du lange sykluser? Det kan jo gjøre det vanskeligere å vite når man har eggløsning.

 

Jeg sluttet på P-piller i mars og fikk Pergotime av gynekolog i september. Etter en runde med det satt den på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergotome??Hva er det? Har ikke vært hos legen ennå. Tenkte jeg ville prøve en runde med ELtest ført. Skal starte med det nå denne mnd. Syklusen min er nesten som en klokke, 28 dager. Sluttet på p-piller for litt over 3mnd siden. Er vel det at man har store forventninger hver gang, men så skjer det ingenting. Blir liksom så skuffet:( Vi har begge så veldig lyst på barn. Men vi gir ikke opp ennå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) Jeg ble gravid med en gang..Rakk ikke få mensen etter p-pille slutt engang, før jeg var gravid. Egentlig en stor overraskelse for meg, for jeg har ALLTID hatt uregelmessig mens, så trodde jeg VIRKELIG måtte prøve til den store gullmedaljen. Men, nå er jeg altså 6+4 uker på vei, så håper alt går bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann tok det nesten 5 mnd (da prøvde vi virkelig og ble helt frustrert når det ikke gikk, først da jeg begynte i den nye jobben ble jeg gravid. Da hadde vi egentlig planer om å vente et halvt år.) Er lett å si, men ikke ha sånn fokus på det.

 

Nå er jeg gravid igjen, og denne gangen satt den på 2pp, Men 1pp var en litt merkelig måned hvor vi var mye borte fra hverandre så sånn egentlig satt den på første forsøk. Denne gangen var det den hektiske hverdagen som tok fokuset bort fra prøvingen.

 

Masse lykke til fremover.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte prøve 10 ganger før det satt, er nå 7+6 på vei. Men det er riktig som de sier - man bør ikke tenke så mye på det. Jeg hadde begynt i ny jobb for noen uker siden og var ikke fokusert på å bli gravid i det hele tatt, og da skjedde det, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 f..... år!! Vært lang ventetid, måtte gjennom 4 forsøk med ass. befruktning men til slutt satt det! Både jeg og mannen har sjekket oss, og det er ikke noe i veien, vi har bare vært uheldig - men nå hadde vi max flax :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann satt den på første forsøk, men mistet i uke 5. Så ble jeg gravid måneden etter og da kom det en liten prins ut etter 9 mnd. Denne gangen gikk det på 3. pp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergotime er et legemiddel som stimulerer eggløsningen. Jeg tror ikke jeg skal gå i noe lengere inn på hva legemiddelet er, for jeg vil ikke missvise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjernet spiralen i begynnelsen av september fordi den begynte å bli plagsom (les: gi meg hormonell galskap)

 

I oktober bestemte vi oss for at tiden var inne for å prøve, og det ble klaff på første eggløsning. Jeg hadde ringet rundt datoen på kalenderen, og vi holdt senga halve dagen! (red. hadde egentlig ringet rundt dagen etter, men jeg kjente det på kroppen at eggløsningen skjedde en dag tidligere, så det ble forandring i planene den lørdagen...)

 

Nå krysser jeg fingrene på at det blir tvillinger igjen! :)

(har nemlig aldri følt meg så gravid som nå, så tidlig og jeg har 3barn fra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klaffet det på noe sånt som 22. pp. Så man kan trygt si det tok litt tid. Ble gravid i 1. pp etter laparoskopi (kikkhullsoperasjon) - så det kan ha vært den som gjorde susen :)

 

Er bare 4+5 så ingenting er sikkert enda, da. Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg slutte på p-piller ganske nøyaktig 9.oktober. hadde mens. 1 uke senere som også var siste gang jeg hadde mensen. er nå i 6.uke. Jeg har aldri merket det før som jeg har gått på p-piller, men like etter jeg sluttet, er jeg sikker på å ha kjent når jeg hadde eggløsning. stikkninger nederst i venstre side eller høyre side av magen.

Masse lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene:) Vi klarte ikke komme inn i juliklubben, men neste prøveperiode starter i dag, så vi håper å komme oss inn i augustklubben. Masse lykke til til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke gikk denne gangen..

Vi prøvde i 2 år før vi prøvde prøverør. Da ble det klaff på første forsøk. Er nå 5+2 dager nå og er veldig spent på om dette går bra.

Bedre lykke neste prøveperiode!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Er det en ting jeg fant ut som faktisk er sant, er at man skal ikke tenke på det:)

Jeg sluttet på p-pillene i April. Jeg prøvde meg med eggløsnings tester og alt mulig rart. Men så begynte jeg å bli lei av at mensen alltid kom og begynte å bli skuffet. så jeg valgte å pakke bort alt av eggløsnings tester og heller la det ligge en stund. Så skjer det utroligste her. Den 20 november kom ikke mensen. Jeg skulle til gynekologen for jeg skulle sjekke opp noe andre ting her. Så dagen før bursdagen min fikk jeg et brev hvor det stod at jeg var gravid. Jeg ble så overlykkelig.

 

Poenget mitt er: Stress ikke med det. Kos dere nyt hverandre. Det skjer nok når du minst aner det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg sluttet med p-ring i august i år og hadde siste mens 14. oktober, så får vår del tok det ikke så lang tid, men det var ikke helt planlagt så vi tenkte ikke så mye på det. Skjer det så skjer det tenkte vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid i juni08, ikke planlagt, men vi brukte jo heller ikke prevensjon, så barnet var ønsket:) Mistet det i uke 6, stor sorg, fikk beskjed av legen at han forventet å se meg med stor mage om et år:) Nesten som en ordre... Hehe! Så vi fortsatte å prøve, telte dager hver mnd, og var like skuffa hver gang..

 

MEN, så..sist jeg fikk mens, glemte jeg å skrive opp når den kom, så hadde/har ikke peil på når jeg ventet neste mens..

 

Tok en test, og vips! Gravid:):):)

Er nå snart 9 uker på vei, og gleder meg stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! har en datter på fire fra før og ble gravid med henne rett etter at p-pillebrettet var tomt!

gravid i uke 11 nå og ble jammen meg gravid på første forsøket denne gangen også..

Nesten så man får litt dårlig samvittighet for de som bruker år på å få det til.

Men er jo bare takknemmelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Sluttet på p.plaster i oktober i fjor.. Og ble gravid i november i år:) er nå i 7 uke.. :) vi var begge redde for at vi ikke kunne få barn siden det tok så lang tid.. Men er visst veldig vanlig at det går rundt 1 år.. Hvor lenge har dere prøvd? :) alt ordner seg sikkert skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...