wireless wife Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Slange gjennom nesen og ned i magen som de heller mat ned gjennom...
Gjest Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Trenger ikke å gå via nese da. Og man heller ikke maten ned til magen, den går dryppvis inn i sonden.
wireless wife Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Dryppvis? Ikke alltid det nei. Vi brukte store sprøyter og så helte de melka over i den og lot det renne sakte ned. Ikke noe drypping dær nei
Gjest Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Tror egentlig du skjønner hva jeg mener. er forskjell på å HELLE maten i noen, og gi det i store sprøyter. Jeg snakker om sondeernæring, og det henger i en pose på et stativ som man stiller inn i forskjellige inntaksmønster. Feks. en halv liter på så og så lang tid. Og når dere gir melk i sprøyte setter dere vel melken inn rolig...?
It's all about me Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Rett som de her over sier. Er det midlertidig går den gjennom nesa. Men uansett er det en mye enklere ting enn en først frykter. Vi hadde vår ettåring på sondemat i 2 - 3 mnd og tredde sonden selv ned nesa når det hadde vørt en ulykke. Guttungen som alltid skulle klå på ALT rørste aldri sonden og var ikke hemmet av den i det heletatt. Ikke engang de første ukene da han var koblet til 24/7.
wireless wife Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Jeg snakker også om sondeenering, og det henger ikke alltid på stativ i pose. Det er ikke så enkelt som så. Det finnes mange forskjellige måter å sondeernære et barn på. Selvsagt renner melken sakte gjennom sprøyte. Vi setter ikke på bakdelen på sprøyta om du skjønner, så det renner bare ved hjelp av tyngdekraften.
It's all about me Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Og for å komentere diskusjonen over her. Vi har gitt sondemat som oftest gjennom maskin, men hadde også sprøyter i bakhånd. Så begge er mulig )
Gjest Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 Jeg vet at sprøter er mulig, vi gir feks. vannet via sprøyter:-) Reagerte på ordet "heller" maten i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå