Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å lure på om det er jeg som er skikkelig sær og vanskelig..

Sambo og jeg bor noen timer unda hjemstedet vårt (vi kommer fra samme sted), noe som betyr at vi for å besøke familien må overnatte der. Vi er glade i å "reise hjem" og forsøker å få så mange helger der som mulig. Etter at beibisen har kommet håper vi at hjemturer er noe vi får prioritert enda oftere.

Problemet vårt er imidlertid at foreldrene hans, som er skilte og bor hver for seg forventer at vi skal flytte rundt fra hus til hus når vi er der. Vi forsøker å si at dette er ganske slitsomt, og med en gravid meg og senere en liten baby vil vi helst slippe dette. Vi vil gjerne komme ofte på besøk, men vil helst slippe både det å flytte rundt, og maset om at vi burde gjøre det.

Jeg ser for meg at vi etter at bebisen har kommet kan ha en del utstyr stående på ett sted, sånn at vi slipper å frakte alt mulig frem og tilbake, det er jo nok å ha med seg når man skal bort noen dager uansett.. Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for at vi fra nå av skal bo hos mine foreldre når vi er hjemme. Litt fordi de aldri har mast om at vi må komme, men først og fremst fordi vi slipper vi å "velge" en av foreldrene hans når vi gjør det sånn..

Vi skjønner vel ikke helt hvorfor selve overnattingen er så viktig, vi vil rett og slett organisere oss på en måte vi synes er praktisk.. Er vi veldig urimelige da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hørtes ganske slitsomt ut. og tenkte faktisk når jeg leste dette, hvorfor ikke sove hos dine foreldre...og det skrev du på slutten her,..syns ikke det er urimelig av dere i det hele tatt. det som også er mulig er jo og ta annen hver gang hos foreldrene hans. syns det er mer urimelig av dem når dere er i den situasjonen dere er i. dem burde vel være lykkelige for at dere er der ofte, og ikke sette dere i en så kinkig situasjon.

Skrevet

Nei, du er ikkje sær og vanskelig! Det må då vere veldig greit å organisere det på mest mogeleg praktisk måte. Det skulle ein tru var til det beste for alle partar. Lettare for ein baby å roe seg på ein plass og ikkje på tre også, forresten. Det er ikkje så kjekt å ta slike "kranglar" eller "forklaringar", men du får førebu ein skikkeleg "tale" med ein mase gode argument, så får foreldra vere vaksne nok til å forstå det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...